مدیر مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت علوم پزشکی مشهد گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا با اولویت کادر بهداشت و درمان و افراد بالای ۶۰ سال از هفته گذشته آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید فردین فر مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گروه‌های کادر بهداشت و درمان و افراد بالای ۶۰ سال می‌توانند برای دریافت دُز سوم کرونا اقدام نمایند. واکسن‌های مورد نیاز تامین شده است و سالمندان در صورت گذشت ۴ ماه و کادر درمان در صورت گذشت ۶ ماه از زمان دریافت نوبت دوم واکسن می‌توانند برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

او در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون، افزود: تاکنون ۳ میلیون و ۲۵۶ هزارو ۳۸۱ دوز معادل ۸۱ درصد دُز اول و ۲ میلیون و ۱۲۷ هزارو ۸۵۷ دُز معادل ۵۲ درصد دز دوم تزریق شده است. همچنین از مجموع ۴۶۶ هزار دانش‌آموز، ۳۹۷ هزار و۷۶ نفر و معادل ۷۳.۷ درصد واکسینه شدند.


بیشتر بخوانید


مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه خطر ورود به موج ششم کرونا در خراسان رضوی وجود دارد، ادامه داد: باید دستورالعملهای بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری را در کنار پوشش فراگیر واکسیناسیون رعایت کرد.

انتهای پیام//ت.ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.