احمد وحیدی گفت: Pcr منفی می‌تواند جایگزین کارت واکسن باشد، اما چون هزینه بر است ممکن است افراد ارائه آن را ترجیح ندهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد وحیدی وزیر کشور امروز سه‌شنبه در حاشیه جلسه قرارگاه ستاد ملی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز بحث بازگشایی دانشگاه‌ها مرور شد و کمبود‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: همچنین درباره سامانه هوشمند محدودیت‌های کرونا بحث و پیشرفت این سامانه ارزیابی شد. پیشرفت این سامانه تا الان خوب بوده و به نظر می‌رسد چند مرحله دیگر آمادگی پیدا می کند تا به شکل گسترده‌تری مورد استفاده قرار بگیرد.

وزیر کشور بیان کرد: دو دوز واکسن برای کسانی که مایل هستند محدودیت‌های کم تری را شاهد باشند، لازم است. برای استفاده از حمل و نقل عمومی واکسن اجباری است و مردم باید دو دز واکسن خود را تزریق کنند.

وحیدی اضافه کرد: مسائل دارویی هم از مباحثی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه قوانین ۵۰ درصدی مسافر برای حمل و نقل عمومی پا برجا خواهد بود یا خیر؟ گفت: با گسترش واکسیناسیون این محدودیت‌ها کم تر خواهد شد.

وحیدی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه اگر کسی نتواند واکسن تزریق کند آیا می‌تواند با ارائه مدارک پزشکی یا pcr سفر کند؟ گفت: Pcr منفی می‌تواند جایگزین کارت واکسن باشد، اما چون هزینه بر است ممکن است افراد ارائه آن را ترجیح ندهند. البته در موضوع ورود و خروج از مرز‌ها این مسئله اولویت بیشتری دارد و مردم با ارائه pcr منفی تردد کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قانون منع تردد شبانه برداشته خواهد شد گفت: درباره این موضوع بحث شد، اما هنوز در ستاد ملی مقابله با کرونا این موضوع مصوب نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۲۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
بیزحمت اگه میشه این منع تردد شبانه ( حکومت نظامی) را بردارید // قول میدم برا وضع اشفته معیشت مردم راهپیمایی نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
چند سال باید بگذرد تا این مدیران ارشد ما بفهمند که عرضه اداره کشوری مثل ایران را ندارند . این حد بی غیرتی و بی عرضگی حضرات نوبر است. اگر ذره ای وجدان داشتند باید می مردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
سلام.به ردیس جمهور بگین از خدا وآه مظلوم بترس خدا از شما نگدره.مملکت شده دزد بازار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
فقط پاسدارها باید استاندار وفرماندار بشوند؟
پس افراد جامعه چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
حاجی اگر از تو خونه هم نتونم برم بیرون واکسن نمیزنم واکسن یعنی مرگ
بعد تو این اوضاعی که برامون درست کردین کرونا بگیریم بمیریم بهتر تا از عوارض واکسن سکته کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
آمار و ارقام پولهایی که توی این مدت دکترها از جریمه به جیب زدند را اعلام کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
اگر واقعا تمایل دارند کرونا را کنترل کنند به طور تصادفی از چند مسافر که دو دوز واکسن را زده اند تست پی سی آر بگیرند بعد ببینند چند درصد از آنها ناقل بیماری هستند شاید برای تصمیم گیری درست به مسئولین کمک کند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
واکسن زده های مبتلا و ناقل که قرار است براحتی به سفر بروند و در مجامع ، سرویسهای حمل و نقل عمومی رستورانها ورزشگاهها حضور یابند مشکلات جدی برای کشور ایجاد میکنند و وزرا چشمشان را بر واقعیت می بنند و واکسن نزده ها را متهم میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
تحمیل هزینه برای پی سی آر با هدف اجبار مردم به تزریق واکسن غیر منطقی است. امروز در گزارش تلویزیون برای بیان مشکلات واکسن فایزر خیلی از واقعیات در مورد واکسن ها گفته شد! ولی همچنان بر اشتباه خود برای اجباری کردن واکسن پافشاری میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۲۱:۳۹ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
لامصب جیب نیست که
سیاه چاله است هرچی پول میریزی خزانه پر نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۲۹ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
تردد شبانه اگه ازاد بشه یعنی شروع شب نشینی و تالار و عروسی کی گفته تاثیر نداشته !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
برو بزتو بچرون چوپون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
واکسنی که توی کشور سازنده هم مورد شبهه هست و اثر گذار نیست رو دارید به زور به مردم تحمیل میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
بیخود کردید تست پولی کردید
اگه اصولی بود واکسن اول باید تست گرفته میشد بعد واکسن
هرچند واکسن کرونا فریب هست و دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
این تست خودش عامل بیماری هست از کجا نه معلوم که قبل از تست فرد بیمار فضا را آلوده نکرده باشد...
وقتی کسی علائم نداره چه مرضی دارن مسئولین که میخوان زور بگن...دوسال بدون این تدابیر سالم زندگی کردیم حالا میخوان واکسن و تست رو تحمیل کنن...
امیدوارم نابود بشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
مسئولان بهداشتی و پزشکان ایرانی مبادا از خودشون فکر و ایده مستقل و پژوهشی داشته باشند و دنبال درمان موثر کرونا باشند که اصلا کار اخلاقی نیست. نگاه کنید به آمریکا هر کاری کردند کپی کنید. ببینید چه خوب آمریکا تونست کرونا رو کنترل کنه و تابستون امسال با وجود کم کردن تعداد سیکلهای تست پی.سی.آر و کاهش نود درصدی فالز پوزیتیوها آمار ابتلا نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد و مرگ و میر دو تا سه برابر شد. شما هم مسیر اونها رو با همین دست فرمون جلو برید تا چند سال آینده صد تا بوستر شات به مردم زدید و اقتصاد رو با هزینه گزاف این واکسن‌ها همزمان با سیستم ایمنی بدن ملت برای همیشه نابود کردید. سعی کنید کار تحقیقاتی نکنید که خلاف علمه چون آنتونی فائوچی خود علمه و نباید خلاف حرفهای ضد و نقیض فائوچی عمل کنید. علم یعنی هرچی اونا گفتند چشم و گوش بسته قبول کنید و حتی فکر سوال کردن رو به ذهنتون راه ندید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
هر چی سازمان بهداشت جهانی و سی.دی.سی آمریکا (موسسه گیتس،‌ بنیاد راکفلرها، بیگ فارما و ..) میگند عینا مو به مو اجرا کنید مطمئنا باز هم موفق میشید تعداد کشته‌های کرونا رو بالاتر ببرید و حتی رکورد تابستون امسال رو بشکنید. مدیونید اگه مثل ژاپن واکسیناسیون اجباری با واکسن‌های گرونقیمت کم اثر یا بی اثر و دارای عوارض رو کنار بزارید و تجویز داروهای ارزون مثل آیورمکتین به همراه زنیک و ویتامینها رو آزاد کنید که اون دنیا سر پل صراط آدمهایی که با این داروها درمان شدند و نمردند جلوتونو میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
افرین ازمایش بی خطر جایگزین واکسن بشه عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
حمل و نقل عمومی در اتوبوس ها چون بدون کد ملی انجام می شود نمی توان مشخص نمود چه کسی واکسن نزده یا مشخص شود چه کسی کرونا مثبت است لطفاً این مورد پیگیری نمایید
آخرین اخبار