راه اندازی کتابخانه سیار در کوهبنان به منظور ارتقای امانت و عضو‌گیری

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان گفت: راه اندازی کتابخانه سیار در شهرستان به منظور ارتقای امانت و عضو‌گیری در حال فعالیت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه شورای فرهنگ عمومی کوهبنان با حضور اکثریت اعضا در محل دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام جعفری امام جمعه کوهبنان گفت: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بر موضوع فرهنگ عمومی، برگزاری جلسات به صورت ماهانه و رصد مسائل فرهنگی تاکید دارد.

حجت الاسلام سید ابوحامد روح الامینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان گفت: مساجد دانشگاه علوم قرانی در عصر ظهور هستند که باید قراّت و ترویج فرهنگی قرانی در مساجد صورت گیرد.

او افزود: اجرای حفظ موضوعی قران‌کریم، اجرای طرح راهی به سوی نور در سه مرحله، اجرای طرح محافل انس با قرآن و عترت از جمله فعالیت‌های فعالیت‌های قرآنی هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان بیان داشت: اجرای طرح خانه‌های نور، تلاوت روزانه یک صفحه از قران با ترجمه، آموزش رو خوانی و روخوانی در مساجد، اجرای طرح رضوی از دیگر فعالیت‌های قرانی در شهرستان هستند.

حجت الاسلام روح الامینی تصریح کرد: دو موسسه قرآنی و پنج خانه قرانی در شهرستان داریم کار‌های خوبی در این مجموعه‌ها انجام شده که تقویت بنیاد علمی دانش آموزان برای انجام کار‌های قرانی، دعوت از اساتید برای آموزش تجوید، برگزاری کلاس مفاهیم قران، برگزاری کلاس‌های حفظ قران از یک جز تا ۲۶ جز از جمله اقدامات هستند.

خلیل الله باقی زاده رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان گفت:در هفته کتاب با نظر اعضای انجمن مقرر شد با هماهنگی ادارات در شهرستان برنامه‌های خوب و در خور شان اجرا شود.

اوافزود: دیدار با علما، شخصیت‌ها و مسئولین شهرستان، تکریم خانواده‌ها خصوصا مادران شهدا، ادامه جشنواره کتابخوانی رضوی، معرفی کتاب، برگزاری محفل ادبی و شعر، برگزاری کارگاه آموزشی آسیب‌های اجتماعی با کمک موسسه توتیای بام کویر، برگزاری محافل انس با قران از مهمترین برنامه‌های هفته کتاب هستند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان بیان داشت: راه اندازی کتابخانه سیار در شهرستان به منظور ارتقای امانت و عضو‌گیری به وسیله کتابداران در حال فعالیت است در این طرح با مراجعه کتابداران به درب منازل کتاب به صورت امانت تا ۱۵ روز در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار