از سازش ۲۲ اختلاف طایفه‌ای تا آزادی ۱۱۵ زندانی در شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان از آزادی ۱۱۵ زندانی در شعب ویژه زندان شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام حمید رضا بندانی ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۸ آبان ماه سالروز تاسیس شورا‌های حل اختلاف گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۵ نفر زندانی از زندان‌های استان سیستان و بلوچستان آزاد شده اند.

وی با اشاره به ظرفیت خوب استان سیستان و بلوچستان در حل و فصل اختلافات طایفه‌ای در استان نیز گفت: با تلاش بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ فقره پرونده اختلاف طایفه‌ای منجر به قتل به سازش ختم شده است.

وی گفت: با سازش این ۲۲ فقره پرونده اختلاف طایفه‌ای در استان، ۲۲ نفر از مجازات حتمی قصاص رهایی یافته اند که این نشان دهنده ظرفیت خوب استان سیستان و بلوچستان در فرضیه مهم صلح و سازش است.

وی گفت:  با اقدام مجلس در تسریع برای تصویب لایحه شورا‌های حل اختلاف، بهره‌گیری از ظرفیت صلح و سازش برای مختومه کردن پرونده‌های ترافعی، نظام‌مندی و توسعه بیشتری یافته و از این طریق ورودی پرونده به دادسرا‌ها و محاکم کاهش و از اطاله دادرسی پیشگیری و نهایتا رضایت‌مندی عمومی از دستگاه قضایی ارتقاء یابد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار