رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از روز پنج شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد استان می‌شود که فعالیت آن تا اواخر وقت روز جمعه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،نشمیل احمدیانی رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: در مدت فعالیت این سامانه بارشی، بارش باران، رعد و برق، در برخی از نقاط مه و کاهش دید، وزش باد گاهی اوقات شدید و در گردنه‌ها و ارتفاعات استان بارش برف و کولاک را شاهد خواهیم داشت.

احمدیانی افزود: قسمت عمده بارش‌ها از عصر پنج شنبه تا صبح جمعه رخ خواهد داد و با توجه به میزان و نوع بارش‌ها شرایط آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها، لغزندگی جاده‌ها و مشکلات تردد در گردنه‌ها و ارتفاعات وجود دارد.

او  ادامه داد: دمای هوای استان از امروز تا پنج شنبه روند افزایشی دارد، اما از روز پنج شنبه کاهش یافته و شاهد هوای سردی بر منطقه خواهیم بود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان  اضافه کرد: در شبانه روز گذشته بابارشانی با دمای منفی ۱۰ درجه سردترین و سلین با دمای ۲۱ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج مابین منفی سه و ۱۵ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

احمدیانی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۱۸ ایستگاه هواشناسی استان دمای منفی را تجربه کردند، یادآور شد: در این مدت، میانگین حداقل دمای استان منفی سه و حداکثر آن ۱۱ درجه سانتی گراد بود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.