آسوشیتدپرس:

نفتکش توقیف شده ویتنامی آزاد شد

خبرگزاری آسوشیتدپرس بر اساس تحلیل داده‌های ماهواره‌ای اعلام کرد که نفتکش ویتنامی توقیف شده توسط ایران، آب‌های کشورمان را ترک کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، پایگاه تانکر ترکرز که تردد کشتی ها را در آب‌های بین‌المللی رصد می‌کند، اعلام کرد که سیگنال‌ها و تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آن است که امروز (چهارشنبه) نفتکش ویتنامی توقیف شده آزاد شده و بدون هیچ محموله نفتی به سمت جنوب در حال حرکت است.

داده‌های تحلیل‌ شده توسط آسوشیتدپرس از MarineTraffic.com نشان می‌دهد که در اوایل امروز (چهارشنبه)،این نفتکش با نام Southys  موقعیت خود  را در نزدیکی بندرعباس ترک کرده و به آب‌های بین‌المللی در نزدیکی خلیج عمان رسیده است و در آنجا لنگر انداخته است.

شاهرخ ناظمی، سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد نیز روز چهارشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره گفت: «نفتکش ویتنامی شب گذشته پس از تخلیه نفت، آب‌های ایران را ترک کرده است».

آسوشیتدپرس اعلام کرد که ایران تاکنون نسبت به  آزادسازی این نفتکش هیچ اظهار نظری نکرده است و با مقامات ویتنامی نیز نمی‌توان در این باره تماس برقرار کرد.

ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اعلام کرد که نفتکش توقیف شده ساتیس پس از تخلیه نفت جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس با حکم قضایی آزاد شد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران ۱۴ آبان اعلام کرده بود که نفتکش ویتنامی ساتیس را پس از توقیف در حین دزدی دریایی نفت ایران به بندرعباس منتقل کرده و در اسکله این شهر پهلو گرفته است.

هفته گذشته  آمریکا در اقدامی خصمانه یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را بسوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.

همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را بسوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.

در ادامه نیرو‌های آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند، اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیرو‌های جان بر کف سپاه ناکام ماندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۲۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
ای عجب مش رجب واقعا که !!!! آمریکایها تا کنون توسط کارگذاران و عواملشون چه مستقیم چه غیر مستقیم چندین نفتک ش ایران اسلامی را همراه با مشتقاتش دزدیدند پس هم نداده اند چرا شما این نفتکش را بابت نفتکشهای دزدیده شده به غرامت نگرفتید چیزی که عوض داره گله نداره خود آمریکایها هم خوب می دانند که چندین نفتکش ایران اسلامی همراه با مشتقاتش را در آبهای مختلف جهان دزدیده اند اصلا نیازی به آزاد کردن این نفت کش نبود و اونها هم انتظار نداشتند شما نفت کش را که حق خودتان بوده آزاد کنید چرا که خوب می دانند چه غلطهایی تا کنون نسبت به ایران اسلامی کرده اند . نه به اون شوری شور نه به این بی نمکی !!! .
واسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
منظور از مشتقات نفت کش چیه؟همین طور کار رابه کجا و چگونه می گذارند این کارگذاران؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
نفتکش مصادره شده مال کدام کشور بود ؟
آخرین اخبار