استاندار گیلان در بازدید از شرکت کود آلی رشت بر لزوم شتاب در روند ساخت و تکمیل نیروگاه زباله سوز این شهر تأکید کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسدالله عباسی، استاندار گیلان صبح امروز از بخش‌های مختلف شرکت کود آلی رشت، روند تفکیک زباله، ساخت سالن جدید و نیز احداث نیروگاه زباله سوز بازدید کرد.

او در حاشیه این بازدید به جلسه اخیر کارگروه مدیریت پسماند استان و تأکید بر زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: به روزآوری فرآیند اقدامات شرکت کود آلی تا پایان آبان ماه مورد تأکید بوده که به خوبی در حال انجام است و ۵۰۰ تن زباله بازیافت می‌شود.

استاندار گیلان همچنین به بازدید از ساخت فاز دوم شرکت کود آلی اشاره کرد و با بیان اینکه باید امور به صورت روزشمار دنبال شود تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از این بخش باشیم، افزود: با افتتاح این فاز نیز ۵۰۰ تن به ظرفیت بازیافت زباله افزوده می‌شود.

عباسی بر تسریع روند ساخت و تکمیل نیروگاه زباله سوز نیز تأکید کرد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا ظرفیت ۶۰۰ تنی این زباله سوز را به یک‌هزار و ۱۰۰ تن افزایش دهیم چرا که معضلات زباله فقط در شهر رشت نیست و باید به صورت یک پهنه در استان دیده شود.

او با اشاره به اینکه ۱۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای به روزآوری، فاز دوم بازیافت و نیروگاه زباله سوز موجود است، یادآور شد: سرعت عمل و کار جهادی همراه با همدلی و وفاق، منجر به دستیابی به اهداف تعیین شده در زمان مشخص می‌شود.

لزوم شتاب در روند ساخت و تکمیل نیروگاه زباله سوز رشت

استاندار گیلان با بیان اینکه اجرای این پروژه، الگویی برای دیگر پهنه‌های تعیین شده استان می‌تواند باشد، تصریح کرد: از مردم استان می‌خواهم که در جهت رفع این معضل بزرگ با کاهش تولید و تفکیک زباله از مبدأ، متولیان امر را همراهی کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.