علی اکبری از شناسایی ۹۷ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی  استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، علی‌اکبری مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای زنجان گفت: استان زنجان در مسیر کریدور‌های مختلف بین‌المللی از جمله مسیر ترانزیت قفقاز، آسیای میانه، جاده ابریشم، کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب قرار گرفته و توسعه، بهسازی و ایمن‌سازی راه‌های آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

او  طول آزادراه‌ها و بزرگراه‌های استان زنجان را به ترتیب ۲۰۰ و ۱۱۳ کیلومتر اعلام کرد و افزود: زنجان ۸ درصد آزادراه‌ها و ۶ درصد بزرگراه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان ادامه داد: طول راه‌های اصلی استان زنجان ۳۴۲ کیلومتر، راه‌های فرعی ۹۷۴ کیلومتر و راه‌های روستایی ۴۲ هزار و ۱۱ کیلومتر است.

علی اکبری در رابطه با حجم تردد در محور‌های مواصلاتی استان زنجان گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۱۴ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۴۶۱ وسیله نقلیه از جاده های استان زنجان  عبور کرده اند که این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۳ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۷۷ خودرو بوده است.

او  به برنامه جامع کاهش تصادفات اشاره کرد و ادامه داد: ۵ محور در این ارتباط تعیین شده که شامل کاهش تصادفات واژگونی، کاهش تصادفات عابران پیاده، کاهش تصادفات راکبان موتورسوار، کاهش تصادفات خستگی و خواب‌آلودگی و کاهش تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها می‌شود و برای هر کدام از این محور‌ها برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان از شناسایی ۹۷ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های استان زنجان خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۰ نقطه دارای تصادفات عادی و معمولی است که با اقدامات کم‌هزینه و زودبازه نسبت به اصلاح آن‌ها اقدام می‌شود و ۴۷ نقطه نیز دارای تصادفات خاص است که برخی از آن‌ها اصلاح شده و برخی در دست بررسی و بعضی از آن‌ها نیاز به احداث تقاطع غیرهم‌سطح و هزینه‌های بالا دارد.

علی‌اکبری در مورد ماشین‌آلات حوزه راهداری گفت: عمر ماشین‌آلات سبک ۱۱ سال، دستگاه‌های نیمه‌سنگین ۲۳ سال و ماشین‌آلات سنگین ۲۴ سال است که این ارقام نیاز به نوسازی ناوگان را برجسته می‌کند.

او ادامه داد: کمبود اعتبارات برای خرید ماشین‌آلات و نبود دستگاه‌های باکیفیت در بازار و تهیه قطعات اصل برای ماشین‌آلات از چالش‌های این حوزه به شمار می‌رود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.