در مراسمی ساختمان شورا‌های حل اختلاف شهرستان دلیجان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  همزمان با سالروز تاسیس شورا‌های حل اختلاف، در مراسمی ساختمان شورا‌های حل اختلاف دلیجان در محل دادگستری   این شهرستان به بهره برداری رسید.

ساختمان جدید شورای حل اختلاف دلیجان در مساحتی بالغ بر ۲۵۰ مترمربع در دو طبقه با فعالیت ۶ شعبه واقع در بلوار فاضلین نراقی روبروی تامین اجتماعی قرار دارد.

ترابی رئیس دادگستری شهرستان دلیجان در این مراسم که با حضور امام جمعه، فرماندار و دادستان دلیجان و جمعی از مسئولان برگزارشد، با قدردانی ازکارکنان واعضای شورا‌های حل اختلاف، از ارجاع بیش از ۶ هزار پرونده درسال۹۹به این شورا‌ها و مصالحه وختم حدود هزار پرونده در شورای حل اختلاف اشاره کرد.

ترابی افزود: از ابتدای سال۱۴۰۰ تاکنون هم ۳ هزار پرونده به این شورا‌ها ارجاع شده که حدودپانصد پرونده با صلح وسازش مختومه گردیده است.

حجت الاسلام غفوری امام جمعه شهرستان دلیجان هم به نقش مهم شورا‌های حل اختلاف در ترویج فرهنگ صلح و آشتی بین اقشار جامعه اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم هم به نقش شورا و آشتی اشاره شده چرا که در قرآن آمده است که از حکم برای حل اختلافات بهره ببرید.

حجت الاسلام غفوری تصریح کرد: شورا‌ها نقش بسیار مهمی در کاهش حجم عظیم پرونده‌ها دارند که این کار و اقدام بسیار ارزشمند است.

براتی زاده فرمانداردلیجان هم به نقش امنیت در جامعه اشاره و اضافه کرد: یکی از مولفه‌های تمدن بشری امنیت در همه ابعاد و امکان رشد و توسعه در این بستر می‌باشد و نقش شورا‌های حل اختلاف در به وجود آوردن این امنیت و کم شدن هر چه بیشتر اختلافات غیر قابل انکار است.

او همچنین با اشاره به اینکه افزایش پرونده در دستگاه قضایی نشانگر بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه است، گفت باید با کار فرهنگی از ترویج آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق پیشگیری کنیم چرا که معتقدم شورا‌ها نقش پیشگیرانه دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.