مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد گفت: از سال ۹۶ تا کنون و در راستای زیبا سازی سیما و منظر شهری و ساماندهی دکل‌های مخابراتی ۴۱۲ دکل از سطح شهر جمع آوری شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، محمد جواد رجائی مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد گفت: از سال ۹۶ تا کنون و در راستای زیبا سازی سیما و منظر شهری و ساماندهی دکل‌های مخابراتی ۴۱۲ دکل از سطح شهر جمع آوری شده است. 

او افزود: درکنار جمع آوری ۴۱۲ سایت و دکل مخابراتی طی چهار سال ۱۳۲ دکل و سایت نیز تجمیع شده اند که این امر باعث جلوگیری از احداث و نصب ۲۶۸ سایت مخابراتی و دکل در شهر شده است.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین در راستای حفظ سیما و منظر شهری دکل‌های مخابراتی به شکل درخت طراحی و در بوستان‌ها و فضا‌های سبز شهری جانمایی و نصب شده اند. از این پس مجوز نصب دکل‌های ارتباطی در بوستان‌ها پس از تایید کارگروه مکان یابی شهرداری صرفا در قالب طرح زیباسازی درختی اقدام خواهد شد.

رجائیان با اشاره به اینکه برای کاهش تعداد دکل‌های ارتباطی از دکل‌های ترافیکی استفاده دو منظوره شده است بیان کرد: برهمین اساس از این دکل‌ها در کنار کاربری ترافیکی با نصب تجهیزات به عنوان دکل مخابراتی و ارتباطی استفاده شده است که موجب کاهش آلاینده‌های بصری در سطح معابر شهر شده و صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای نیز به همراه داشته است.

او تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده پس از پایان قرارداد BOLT با شرکت‌های مخابراتی کلیه دکل‌های احداث شده به مالکیت سازمان فاوا شهرداری مشهد درخواهد آمد که از این محل سالانه ۳۰ میلیارد تومان درآمدپایدار ایجاد می‌شود

 توجه به سیما و منظر شهری، ایجاد ملاحظات پدافند غیرعامل، توسعه پوشش شبکه مخابراتی شهر مشهد و جلوگیری از گسترش بی رویه سایت‌های مخابراتی از اهداف طرح ساماندهی سایت‌های مخابراتی می‌باشد که با مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در حال انجام است.

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.