۲ اثر فقهی با موضوع نظام دفاعی و تبلیغی اسلام در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، دو اثر پژوهشی با موضوع نظام دفاعی اسلام ازدیدگاه فقه مقارِن و بررسی نظام تبلیغی اسلام و سیر تطور آن با حضور آیت الله حسینی بوشهری در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رونمایی شد.

حجت الاسلام مِهری نویسنده این آثار،هدف از نگارش کتاب نظام دفاعی اسلام ازدیدگاه فقه مقارِن را تبیین دیدگاه های اسلام از نگاه تشیع و اهل سنت بر موضوع امنیت جامعه اسلامی دانست و گفت: این کتاب در چهار جلد تدوین شده است که دریکی از بخش های کتاب گزاره های فقهی ناظر بر تولید امنیت ملی و نظام اسلامی مانند جهاد،دفاع، مرزداری، سازمان اطلاعات وعملیات های استشهادی را تشریح شده است.

او این اثر را پاسخگویی فقهی به حضور جریان مقاومت در منطقه و در برخی کشورهای اسلامی مانند سوریه وعراق بیان کرد و افزود: بررسی قوانین و مقررات حاکم در دوران صلح و جنگ،گزاره های ناظر بر تهدید امنیت ملی و نظام اسلامی و جغرافیای جهان اسلام از دیدگاه شریعت اسلامی از دیگر بخش های این کتاب است.

بررسی نظام تبلیغی اسلام و سیر تطور دیگر اثری بود که با موضوع معرفی عناصر بنیادی تبلیغ در یک جلد ،امروز در جامعه مدرسین حوزه علمیه و با حضورپژوهشگرانی از حوزه وبرخی از مقامات قضایی استان رونمایی شد.

این دوکتاب از سوی مرکزپژوهشی مبنا چاپ ومنتشرشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم در این مراسم بهره مندی از کلام فقهای شیعه و علمای اهل سنت را از نقاط قوت کتاب نظام دفاعی اسلام ازدیدگاه فقه مقارن بیان کرد.

آیت الله حسینی بوشهری قوانین اسلام را در مقایسه با قوانین حقوق بشر کامل و جامع خواندوگفت: این اثر قطره ای گهربار از معرفی ظرفیت های کم نظیر فقه اسلامی برای امنیت جامعه مدنی و اسلامی است.

او  بهره گیری از این کتاب را به نهادها و دستگاه های مدیریتی و امنیتی توصیه وتصریح کرد: البته فضای این پژوهش باز است و حوزویان اهل قلم می توانند با ورود به آن این کتاب را از چهار جلد به حتی ده جلد هم بسط دهند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حملات سایبری اخیر گفت: شیوه وبرنامه جنگ تغییر کرده است ودشمن از تبلیغ و پیام رسان های غیر فیزیکی استفاده می کند که توانمندشدن در مقابل آن ضرورت دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار