سفر معاون دبیرکل اتحادیه عرب که با هدف تشدید فشار سعودی‌ها بر بیروت صورت گرفت، بی نتیجه پایان یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، سفر «حسام زکی»، معاون دبیرکل اتحادیه عرب به لبنان نتیجه ملموسی به همراه نداشت و حسام زکی در حالی بیروت را ترک کرد که بحران در روابط لبنان و عربستان به همان صورت ادامه دارد.

خبرنگار شبکه المیادین در بیروت گفت: سفر فرستاده اتحادیه عرب به لبنان، نتایج عملی به همراه نداشت و اقدامات سعودی علیه لبنان همچنان ادامه دارد، در حالی که تهدید به تشدید این اقدامات هم در محافل سیاسی شنیده می‌شود. بعضی از نمایندگان لبنانی از تنش آفرینی سعودی‌ها ابراز تاسف کردند.

ایوب حمید، نماینده پارلمان لبنان به المیادین گفت: حسام زکی درباره جرج قرداحی گفت که او باید استعفا کند یا او را برکنار کنید و پس از آن، این موضوع را بررسی خواهیم کرد که چه کاری می‌توان انجام داد.

در ادامه این گزارش آمده است: این در حالی است که بعضی از نمایندگان معتقدند باید برای اصلاح روابط با عربستان تلاش کرد. سامی فتفت، نماینده لبنانی گفت: راه حل آن است که ما از همه مناقشه‌ها در منطقه به جز مناقشه با رژیم اشغالگر اسرائیل، دوری بجوییم. باید تلاش کنیم تا بهترین راه را برای اصلاح روابط با عربستان پیدا کنیم، زیرا ما منافع بسیاری در این زمینه داریم.

فراس الابیض، وزیر بهداشت لبنان گفت: ما امیدواریم این بحران که دولت در روابط با برادران عرب با آن روبروست، به سرعت حل شود تا انعکاس خوبی بر اوضاع بهداشتی داشته باشد.

ماریو عون، نماینده مجلس لبنان نیز گفت: موضعگیری‌ها فعلا با یکدیگر فاصله دارد و به نظر می‌رسد نوعی سرسختی در مسئله وزیر اطلاع رسانی وجود دارد. بدون شک ما به عملکرد با درایت نیاز داریم.

در پی سخنان «جرج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان در خصوص پوچ خواندن جنگ یمن، کشور‌های عربستان، امارات، کویت و بحرین سفرای خود را از لبنان فراخوانده و از سفرای لبنانی خواستند تا خاکشان را ترک کنند و باعث به وجود آمدن یک بحران منطقه‌ای برای لبنان شدند.

با این حال نخست‌وزیر و مقامات لبنانی بار‌ها اعلام کردند خواهان برقراری ارتباط با این کشور‌ها هستند. نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان در این خصوص اعلام کرد کسی نمی‌تواند میان لبنان و کشور‌های عربی فاصله بیندازد و از وزیر اطلاع رسانی خود می‌خواهد تا وجدان خودش را قاضی کند و به منافع ملی در برابر شعار‌های عوام پسندانه اولویت بدهد و هر کسی که فکر می‌کند به تعطیلی کشاندن دولت لبنان و افزایش سقف خواسته‌های سیاسی راه حل است، اشتباه می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار