معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: توسعه ورزش همگانی و نگاه ویژه به رشته‌های ورزشی افتخار آفرین باید اولویت اول ورزش در این شهرستان باشد و با جدیت بیشتری دنبال شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سیدعلی موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه روز چهارشنبه در جلسه شورای عالی ورزش قهرمانی و همگانی مراغه گفت: تغییر نگرش نسبت به ورزش قهرمانی فارغ از سیاست زدگی‌ها زمینه ساز رشد و توسعه پایدار ورزش این شهرستان خواهد بود.

اوافزود: افتخارآفرینی و کسب موفقیت‌های ورزشی در عرصه‌های ملی و بین المللی زمینه ساز ایجاد انگیزه برای گرایش هرچه بیشتر نسل نوجوان و جوان به سوی ورزش قهرمانی خواهد بود.

او اضافه کرد: قرار گرفتن چهار ورزشکار سپک تاکرا کار جوان مراغه‌ای در بین برترین‌های این رشته در جهان و نیز رکوردشکنی جهانی آرش سلیمی در بلند کردن کنده قدرتی در روز‌های اخیر باید آن چنان رسانه‌ای و پررنگ شود تا وسیله‌ای برای تشویق جوانان به حضور در عرصه‌های ورزشی شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه  گفت: افت ورزش‌های قهرمانی و باشگاه‌های ورزشی به دلایل مختلف اقتصادی یا سیاسی زمینه ساز کاهش اقبال جوانان به حضور در رشته‌های ورزشی شده و باید از فعالان ورزشی و تیم‌های ورزشی حمایت مناسبی انجام شود.

موسوی خاطرنشان کرد: همچنین باید از ورزشی، چون سپک تاکرا در این شهرستان حمایت شده و به آن بها داده شود.

او با بیان اینکه در عرصه ورزش باید نگاهی ورزشی وجود داشته باشد، افزود: بهره گیری از ظرفیت ورزش همگانی برای نهادینه سازی ورزش در بین اقشار مختلف رسالتی است که باید مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد.

او ادامه داد: نهادی، چون شهرداری مراغه همواره در سال‌های اخیر مشوق و حامی رشته‌های مختلف ورزشی بوده، اما برای تداوم و استمرار بخشی به این امر، باید باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ایجاد و تاسیس شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه اظهارکرد: همچنین ایجاد مجمع خیران ورزشی، نخبگان ورزشی و صندوق رفاه ورزشکاران در قالب انجمن پیشکسوتان ورزش این شهرستان می‌تواند زمینه ساز حمایت از ورزشکاران شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.