به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مسعود طبیبی، معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم به موضوع استانداردسازی سرعتکاهها در سطح شهر اشاره و اظهار کرد: یکی از مشکلات معابر شهری، سرعتکاههای غیراستاندارد بوده که عامل بعضی از تصادفات در سطح شهر است که با آییننامهها و نظامنامهها تفاوت بسیاری دارند.
او سرعتکاهها را عاملی برای پایین آوردن سرعت خودروها و کاهش تصادفات عنوان کرد و افزود: متأسفانه امروز به علت اجرای غیراصولی این سرعتکاهها و ترمزهای ناگهانی خودروها هنگام عبور از آن، علاوه بر آسیب رسیدن به خودرو شاهد تصادفهایی نیز هستیم.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم، استانداردسازی سرعتکاهها در سطح شهر را یکی از اولویتهای شهرداری تا پایان سال اعلام کرد و گفت: علاوه بر استانداردسازی و تغییر شکل سرعتکاهها که بهصورت ذوزنقه طراحی خواهد شد، رنگآمیزی و خطکشی برای آشکارسازی و ایمنی و اطلاع به کاربران نیز انجام خواهد شد.
او همچنین از نصب تابلوهای راهنما برای اطلاع به کاربران نیز خبر داد و گفت: برای ایمنی خودروها باید با علایم کافی به راننده خودرو و کاربر ورود به محدوده سرعتکاه اطلاعرسانی شود و بر اساس همین مهم علاوه بر خطکشی تابلو اعلام سرعتکاه نیز قبل از محل نصب خواهد شد.
طبیبی سپس با تأکید بر اهمیت مشارکت بخش خصوصی در اجرای این پروژه بیان کرد: برای اجرای هر چه سریعتر پروژه، فراخوانی عمومی نیز برای مشارکت بخش خصوصی تنظیمشده است و تا امروز دو مجموعه برای همکاری با شهرداری اعلام آمادگی کردهاند که امیدواریم استقبال بیشتری از این فراخوان انجام شود.
او تعداد سرعتکاهها را ۴۰ مورد اعلام کرد و گفت: سرعتکاهها بر اساس اولویت در محل استانداردسازی شده و عددی بالغبر یک میلیارد تومان در ردیف اصلاح بودجه برای آن اعتبار اختصاص دادهایم، بهنحویکه برای هر سرعتکاه ۲۵ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفتهشده است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم، استفاده از ظرفیتها و توانمندیهای بخش خصوصی را یکی از برنامهای شهرداری دانست و تأکید کرد: معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری قم علاقهمند است برای اجرای پروژههای حوزه ترافیک از ظرفیتها و توانمندیهای بخش خصوصی در سرعت بخشی به اجرای پروژهها استفاده کرده و امیدواریم این همکاری سطح وسیعی پیدا کند.
انتهای پیام/ش