رفعت پناه گفت: سالمندان غذا‌های ساده و کم حجم استفاده کنند و مصرف مواد غذایی باید به نحوی باشد که نیاز‌های فرد به مواد مغذی تامین شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رفعت پناه مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت دزفول گفت: سالمندان غذا‌های ساده و کم حجم استفاده کنند و مصرف مواد غذایی باید به نحوی باشد که نیاز‌های فرد به مواد مغذی تامین شود و نکته اساسی در برنامه غذایی سالمندان مصرف مواد غذایی کم چرب و کم کلسترول مانند شیر و لبنیات کم چرب، کاهش مصرف روغن، کره، خامه، مواد غذایی کم نمک و پرفیبر بر اساس هرم غذایی است.

او با بیان اینکه مصرف زیاد مواد قندی و شیرین، غذا‌های چرب و سرخ شده و پرنمک را عامل تحریک سیستم ایمنی دانست که مصرف آن‌ها برای سالمندان توصیه نمی‌شود، افزود: سالمندانی که دچار بیماری مزمن مانند دیابت، فشار خون بالا، چربی خون بالا و بیماری‌های قلبی و عروقی هستند، لازم است کماکان رژیم غذایی معمول خود را با مشورت کارشناسان تغذیه رعایت کنند.

رفعت پناه تصریح کرد: مصرف کافی منابع غذایی پروتئین دار برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است و سالمندان باید پروتئین مورد نیاز بدن خود را از منابع غذایی مانند گوشت کم چرب، مرغ، ماهی، سفیده تخم مرغ، فرآورده‌های لبنی بدون چربی یا کم چرب از جمله شیر، ماست و پنیر تامین کنند.

مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت دزفول بیان داشت: حبوبات نیز از منابع گیاهی پروتئین هستند که اگر با غلات مصرف شوند همه نیاز بدن به پروتئین را تامین می‌کنند و به طور کلی مصرف روزانه حداقل ۲ واحد از گروه گوشت و تخم مرغ و یک واحد حبوبات برای تامین پروتئین مورد نیاز سالمندان لازم است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار