تمرین مقابله با آلودگی نفتی برای بهبود توان نیرو‌های عملیاتی در بندر بوشهر برگزار شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت خسروی رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: برای ارتقاء سطح توان نیرو‌های عملیاتی و با توجه به بالابودن امکان ایجاد آلودگی در بنادر، همچنین بر اساس توصیه‌های کنوانسیونی، تمرین مقابله با آلودگی نفتی در بندر بوشهر انجام گرفت.

او افزود: بر اساس برنامه، در پایش هوایی کانال دسترسی بندر بوشهر با استفاده از جایروپلین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر آلودگی نفتی تانکر مستقر در اسکله ۱۳ دیده شد و طی اطلاع به مرکز پاسخگویی به اضطرار‌های دریایی بندر قایق مقابله با آلودگی برای ارزیابی میدانی به موقعیت اعزام شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: با انجام پایش میدانی تیم مقابله با آلودگی، یدک‌کش یادگار به همراه تجهیزات لازم و شناور احسان به‌عنوان شناور طناب گیر نیز به موقعیت اعزام شدند.

خسروی عنوان کرد: با توجه به جریان آب و به‌منظور محصور کردن آلودگی برای پیشگیری از وسعت آن، عملیات بوم اندازی به طور دقیق انجام گرفت و بلافاصله با دستور فرمانده میدان عملیات جمع آوری لکه‌های نفتی وپاکسازی انجام شد.


بیشتر بخوانید


او گفت: همچنین بابرنامه ریزی‌های صورت گرفته پس از گذشت یک ساعت از شروع عملیات، آلودگی ایجاد شده به‌طور کامل برطرف شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: همه تیم‌های شرکت کننده، تمرین را طبق برنامه و با رعایت شیوه‌نامه‌ها و استاندار‌های لازم با موفقیت به پایان رساندند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.