به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجتالاسلام والمسلمین امرالله حسنینیا معاون امور اوقافی حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه دوره آموزشی سامانه دوم اجارات در محل اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت: در این جلسه مبحث بهره گیری از ظرفیت ادارات اجرایی استان در خصوص راه اندازی سامانه دوم اجارات که تغییرات اساسی با سامانه یک دارد مطرح شد؛ هدف از راه اندازی سامانه دوم اجارات این است که علاوه بر کاهش حضور مردم به دلیل الکترونیکی شدن، دخالت کارمند ما را در آن سیستم کم میکند.
او افزود: وقتی بسیاری از کارها به صورت سیستمی محاسبه میشود فرمولها و اشتباهات به حداقل میرسد و در بعضی موارد فرایند صدور سند اجاره اشخاص دارای حق و حقوق کاهش پیدا میکند و سرعت پاسخگویی ادارات به این افراد بیشتر میشود.
معاون امور اوقافی حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: سازمان اوقاف باید حقوق مردم را به حد اعلاء به رسمیت بشناسد و اقدامات اداری و نیازهای آنها را تسهیل شود تا به راحتی از سند مالکیت عیان خود استفاده کنند، رهن بگذارند و خرید و فروش نمایند و مردم با رغبت بیشتری به ما مراجعه کنند یعنی هم مالکیت حقوق آنها را به رسمیت بشناسیم و هم در استفاده از این مالکیت و حقوقی که دارند دچار سختی نشوند و به راحتی استفاده کنند.
حجت الاسلام و المسلمین حسنینیا با اشاره به اینکه اگر فرایند اجارات ما کوتاهتر شود مردم به عنوان سرمایههای اجتماعی رضایت آنها از اوقاف افزایش پیدا میکند؛ بیان کرد: خراسان رضوی از استانهای موفق در حوزه وقف بوده است و علی رغم حجم کاری بالا و کمبود نیروی انسانی، با تدبیر عملکرد خوبی داشته و به صورت جهادی اینجا را اداره میکنند.
معاون امور اوقافی حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: سیاست کلی سازمان این است افرادی که به هر نحوی متصرف املاک موقوفه هستند، رضایت کامل از اوقاف داشته باشند، شفاف سازی صورت گیرد تا مردم در مالکیت خود در این حقوقی که دارند احساس تزلزل نکنند و به عبارتی هم اعتماد عمومی و هم شفافیت وجود داشته باشد تا این سرمایه اجتماعی وقف افزایش پیدا کند.
انتهای پیام//ف.ب