نوزادی نارسی که در هفته ۲۱ بارداری با وزن کمتر از ۵۰۰ گرم به دنیا آمده بود پس از چند ماه از بیمارستان مرخص شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از BBC NEWS، یک پسر انگلیسی که در هفته ۲۱ بارداری با وزن کمتر از ۵۰۰ گرم متولد شد، رکورد نارس‌ترین نوزاد جهان را که زنده مانده است، ثبت کرد. کورتیس مینز، حدود ۱۹ هفته زودتر به دنیا آمد که با وزن ۴۲۰ گرم به خانواده‌اش تحویل داده شد. بارداری کامل معمولا ۴۰ هفته است، اما کورتیس نزدیک به ۱۹ هفته زودتر به دنیا آمد.

/

این نوزاد با کمتر از یک درصد شانس زنده ماندن، در مراقبت‌های ویژه ماندگار شد در نتیجه پس از سه ماه از دستگاه تنفس مصنوعی جدا و بعد از ۲۷۵ روز بستری از بیمارستان مرخص شد. پرستاران، باید به او کمک می‌کردند که چطور نفس بکشد و غذا بخورد، زیرا او همچنان به اکسیژن مکمل و لوله تغذیه نیاز داشت.

/

خانم باتلر، مادر کوریس، گفت:" این که بالاخره بتوانم کورتیس را به منزل ببرم و فرزندانم را با برادر کوچکشان غافلگیر کنم، لحظه‌ای است که همیشه آرزو داشتم". کورتیس، هنوز به اکسیژن مکمل و لوله تغذیه نیاز دارد، ولی به گفته پزشکان او در سلامت کامل است. دکتر برایان سیمز، متخصص نوزادان در انگلیس که بر زایمان نظارت داشت، به رکورد‌های جهانی گینس گفت:" من حدود ۲۰ سال است که بر زایمان‌ها نظارت دارم، اما هرگز نوزادی به این کوچکی ندیده بودم که به اندازه او قوی باشد".


/


بیشنر بخوانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.