معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد آمریکا به جای این‌که به روسیه درباره اوکراین هشدار دهد به رفتار خود در برابر این کشور در سال ۲۰۱۴ نگاه کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به دیدار و اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت: «آمریکا باید به جای هشدار به مسکو، به رفتار خود در اوکراین در سال ۲۰۱۴ نگاه کند.»

ریابکوف با اشاره به اقدامات دولت اوباما اعلام کرد: «من کاملاً درک نمی‌کنم که ما در سال ۲۰۱۴ چه نوع اشتباهاتی مرتکب شدیم. در آن سال، اشتباه ازسوی دولت وقت آمریکا صورت گرفت که اجازه کودتای دولتی در اوکراین را داد.»

بلینکن در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته بود واشنگتن درباره گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر «فعالیت غیرمعمول روسیه در نزدیکی اوکراین»، نگران است. اما کرملین این گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی را به عنوان بخشی از یک کمپین خبری جعلی دیگر علیه روسیه رد کرد.

آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا امروز اعلام کرد: «بر اساس منشور همکاری استراتژیک بین آمریکا و اوکراین، واشنگتن قصد دارد همکاری با کی‌یف را در زمینه‌هایی مانند امنیت دریای سیاه، دفاع سایبری و اشتراک اطلاعات تقویت کند. این  منشور پر از کلمات کلیدی با هدف تشدید تنش‌ها است.»

پیشتر نیز سی‌ان‌ان همزمان با سفر رئیس سیا به روسیه، به نقل از منابع خود گزارش داد رئیس سیا از مسکو بازدید کرد تا به روسیه اطلاع دهد که آمریکا از نزدیک بر افزایش  نیرو‌های روس در مرز اوکراین نظارت دارد و به دنبال دریافتن انگیزه مسکو  از این لشکرکشی است. رئیس سازمان سیا در جلسات خود در مسکو سعی کرد روسیه را از هرگونه طرح تهاجمی برحذر دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار