رئیس سازمان صمت استان زنجان از بازگشت ۲۷ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به آخرین وضعیت واحد‌های تعطیل و احیا شده  از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت:  ۲۷ واحد به چرخه  تولید بازگشته اند که از این تعداد ۲۲ واحد در داخل شهرک صنعتی و پنج طرح در خارج از شهرک‌های صنعتی استان زنجان قرار دارد.

او تعداد واحد‌های تولیدی استان زنجان را ۹۳۰ واحد و تعداد پروانه های بهره‌برداری  را هم هزار و ۳۰۰ فقره اعلام کرد و افزود: طبق آخرین پایش های صورت‌گرفته ۲۱ درصد از واحد‌های تولیدی استان زنجان تعطیل هستند.

فغفوری ادامه داد: ۱۴ درصد از این واحد‌ها بنا به دلایلی از جمله نبود توجیه اقتصادی و یا جایگزین شدن تولیدات آن‌ها با سایر محصولات، امکان بازگشت به چرخه تولید را ندارند.

خمسه مدیرکل بازرسی استان زنجان گفت: از سال گذشته تاکنون وضعیت ۱۰ واحد تولیدی کلان زنجان، از سوی بازرسی کل این استان زنجان بررسی و بسیاری از مشکلات آن‌ها رفع شده است.

او با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون برنامه ریزی‌های لازم برای ارتباط با واحد‌های تولیدی استان زنجان تدوین شده است، افزود: در این مدت با پیگیری و ارتباط با بیش از ۲۴۰ واحد تولیدی، مشکلات و موانع تولید آن‌ها پیگیری شده است.

مدیرکل بازرسی استان زنجان ادامه داد: در این مدت بیش از ۲۰ فقره گزارش هشداری مرتبط با تولید و سرمایه گذاری به دستگاه‌های اجرایی استان زنجان ارسال شده است.

مدیرکل بازرسی استان زنجان  به بازدید‌های انجام شده از واحد‌های تولیدی استان زنجان اشاره کرد و گفت: در بازدید از ۷۰ واحد تولیدی اعم از فعال و یا در حال احداث سالن تولید، علاوه بر اینکه مشکلات و موانع واحد‌ها در همان محل تولیدی بررسی شده و برخی از آن‌ها رفع و برخی نیز در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.