معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: اجرای آزادراه ارومیه – تبریز باید با همراهی این شرکت و پیگیری اداره کل راه و شهرسازی با قدرت ادامه یابد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، آیدین رحمانی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های آذربایجان غربی افزود: اداره کل راه و شهرسازی باید توجه ویژه به آزادراه ارومیه – تبریز داشته باشد، زیرا اجرای کامل این مسیر، تاثیر بسیاری برای مردم و اقتصاد استان دارد.

وی همچنین بر ساماندهی ورودی شهر‌های آذربایجان غربی به ویژه شهر ارومیه تاکید کرد و ادامه داد: در این خصوص نیز اقدامات فوریتی لازم است و کمیته‌ای با حضور همه نهاد‌های مسوول در این خصوص ایجاد شود تا در این باره تصمیم گیری کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به وظیفه دستگاه‌های اجرایی و بارندگی ها، نیاز است تعامل گسترده‌ای را در تسهیل و روان سازی تردد در جاده‌ها با رویکرد کاهش تصادف و تلفات صورت گیرد.

رحمانی بیان کرد: همه نهاد‌های مسوول در این باره باید با راهداری و پلیس هماهنگی داشته باشند.

وی گفت: بازگشایی سریع و به موقع راه‌ها و افزایش ایمنی در جاده‌ها از اولویت‌هایی است که باید مدنظر ادارات مسوول موقع بارندگی باشد.

وی با تاکید بر تامین اقدامات سخت افزاری در راه‌های آذربایجان غربی افزود: در این باره مهمترین موضوع راهداری، نیروی انسانی و ماشین آلات است که تامین نیاز‌های مالی این حوزه را بسیار ضروری می‌سازد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طرح راهداری زمستانی همزمان با سراسر کشور در آینده نزدیک در استان نیز اجرا خواهد شد، گفت: در این خصوص ۱۰ هزار تن نمک و سه تا پنج برابر این میزان، ماسه تامین شده است.

ارسلان شکری افزود: ۴۲۰ ماشین فعال، ۹۰۰ نفر راهدار و ۶۸ اکیپ راهداری برای اجرای طرح زمستانی در آذربایجان غربی آماده هستند.

آزادراه ارومیه – تبریز یکی از مسیر‌های مهم ۲ مرکز استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی است که مسیر این ۲ شهر را حدود ۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.