تجارت مرزنشینان سیستان و بلوچستان ساماندهی می‌شود

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز کشور از تصویب طرحی جدید برای کمک به معیشت مرزنشینان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی مویدی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز کشور در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان با اشاره به تصویب کلیات طرح کوله بری وته لنچی گفت: کوله بری در مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان عملیاتی شده است.

وی افزود: این طرح‌ها برای پیشگیری از قاچاق کالا، حمایت از معیشت مرز نشینان و استفاده قانونمند از ظرفیت‌های مرز ارائه شده است و پس از نهایی شدن در تمامی مرز‌های کشور اجرایی می‌شود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با بیان این که سالیانه ۱۰ میلیارد دلار قاچاق در کشور انجام می‌شود گفت: با قانونی کردن تجارت مرزی هم از قاچاق و خروج ارز جلوگیری و هم اقتصاد جامعه مرزنشین ساماندهی می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان هم در این جلسه خواستار نگاه ویژه مسولان برای حمایت از تجارت قانونمند و استفاده مناسب از ظرفیت مرز‌های استان شد.

مدرس خیابانی گفت: سیستان و بلوچستان قابلیت تبدیل به پایانه فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را دارد و اگر این تجارت رونق پیدا کند پدیده قاچاق از بین می‌رود.

وی افزود: لازم است تا سوخت مورد نیاز بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و شیلات استان تامین شود تا این قابلیت‌های ویژه بخاطر کمبود سوخت راکد نماند.

در این جلسه همچنین مسئولان سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف درباره طرح‌های ساماندهی سوخت و مرزنشینان از جمله کدینگ کارت سوخت، طرح رزاق و سایر طرح‌های نظارتی و نقص‌های اجرایی آن‌ها گزارش ارایه کردند.
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار