رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: اندیشه، جوهره حرکت و تحول است و اندیشه ورزی، اسباب حیات موثر را فراهم می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، میثم نمکی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با اشاره به برگزاری نشست‌های شورای اندیشه‌ورزی فرهنگ و هنر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: شورا‌های اندیشه‌ورزی، رسالت تصمیم‌سازی با زبان پژوهش و دانش را بر عهده دارند و می‌توانند کانون ایده‌پردازی و تولید محتوا باشند.

وی ادامه داد: توجه همزمان به اهداف، رویکردها، ساختار‌ها و برنامه‌ها در حوزه فرهنگ و هنر می‌تواند علاوه بر انسجام و همگرایی، عملیاتی شدن نقشه مهندسی فرهنگی را نیز در پی داشته باشد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان اظهار داشت: مساله‌یابی، مساله‌شناسی و اولویت‌بخشی به موضوع‌های فرهنگی در کنار آسیب‌شناسی مسایل می‌تواند از ماموریت‌های اصلی شورا‌های اندیشه‌ورزی محسوب شود.

نمکی ترسیم دورنمای فرهنگی مناطق مختلف با بهره‌گیری از تجربه و اندیشه نخبگان فرهنگی بسیار مهم است و بدون شک خروجی آن در حوزه فرهنگ عمومی نمود‌های روشنی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اهمیت نقش فرهنگ و هنر در تبیین و تعمیق رفتار‌های اجتماعی خاطر نشان کرد: نگاه تخصصی و کارشناسی در این حوزه ها، تاثیر‌های مضاعفی خواهد داشت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کاشان، نخبگان فرهنگی، فرهنگ و هنر این شهرستان را غنی و سرشار از محتوا دانست و افزود: تشکیل شورا‌های فنی و مشورتی در رشته‌های مختلف، موجب تقویت برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌شود.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

این شهرستان دارای نخستین تمدن یکجانشینی و شهرنشینی به قدمت محوطه باستانی سیلک (افزون بر هفت هزار سال) است و در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.