مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اعلام وضعیت زرد درباره مخاطرات ناشی از سرمای زیرصفر، مه‌آلودگی، بارش و وزش باد شدید هشدار داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه هشدار زرد تا روز یکشنبه ادامه دارد افزود: نوع مخاطره این سامانه به صورت بارش باران و برف، مه آلودگی، کاهش دید افقی، و وزش باد نسبتا شدید تا شدید، پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی با اشاره به پیش بینی کاهش بین ۳ تا ۶ درجه سانتیگرادی دمای هوا افزود: اثر مخاطره فعالیت این سامانه ناپایدار اختلال در تردد در محور‌های شمالی به دلیل بارش باران و برف وکاهش دید در اثر مه آلودگی، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی، خواهد بود.

خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت سرمازدگی، خودداری از تردد و توقف در زیردرختان خشک وکهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت، مهمترین توصیه‌های هواشناسی استان سمنان برای روز‌های آینده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.