مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: طرح اهدای کتاب به مناطق محروم اهواز با اهدای حدود ۵ هزار جلد کتاب اجرا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: همایش تجلیل از خادمان چاپ و نشر خوزستان، تجلیل از مروجان و مربیان باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان و برگزاری کارگاه آموزش ویژه مربیان باشگاه‌ها برخی از برنامه های هفته کتاب هستند.

او افزود: یک مسابقه کتابخوانی از کتاب کرونا و جامعه ایران و سویه‌های فرهنگی و اجتماعی» نیز داریم که در این هفته در سطح استان و برای علاقه‌مندان کتاب برگزار می‌شود و طرح اهدای کتاب به مناطق محروم اهواز را اجرا می‌کنیم و قرار است حدود ۵ هزار جلد کتاب به این مناطق اهدا شود.

جوروند بیان داشت: طرح خرید کتاب از نویسندگان و ناشران استانی و کارگاه‌های داستان‌نویسی در اهواز و سایر شهرستان‌ها اجرا خواهد شد و  تلاش شده است برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که شهرستان‌ها نیز در این برنامه‌ریزی‌ها فعال باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: ظرفیت مطالعه کتاب در خوزستان بسیار بالا است و در سال‌های گذشته که نمایشگاه کتاب در استان برگزار می‌شد گاهی مبلغ فروش کتاب تا حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسید که نشان‌دهنده علاقه‌مندی مردم خوزستان به کتابخوانی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.