حجت الاسلام دلاوری گفت: هماهنگی بین سه قوه می‌تواند به موفقیت دولت در اجرای اصلاحات اقتصادی کمک کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام مصطفی دلاوری امام جمعه رستاق گفت: هماهنگی بین سه قوه و همچنین در نظر گرفتن شرایط زمانی، گفتگوی صادقانه با مردم، آرام کردن التهابات اقتصادی، به‌ثبات رساندن نسبی بازار پول و سرمایه و کالا، می‌تواند به موفقیت دولت در اجرای  اصلاحات اقتصادی کمک کند.

او به دولت مردان توصیه نمود در اجرای برنامه اصلاحات اقتصادی، قبل از هر چیز زیر ساخت‌های لازم را مهیا نمایند تا در روند این برنامه مشکلی پیش نیاید.

حجت الاسلام دلاوری در ادامه یاد و خاطره مرحوم علامه طباطبائی (ره) را گرامی داشت و با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: انس با کتاب، همانند غذا و لباس برای همه ما لازم و ضروری است. چرا که کتاب تمام تجربیات گذشته را در اختیار ما می‌گذارد و با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی، چراغ راه آینده ما خواهد بود.

خطیب جمعه رستاق در مورد آیه " فلینظر الانسان الی طعام " گفت: بسیاری از مفسران گفته اند منظور از این طعام، همان غذای روح و علم انسان است، یعنی نگاه کن ببین ظرف وجود خود را با چه اطلاعاتی پر می‌سازی؛ از این رو اسلام از خرید و فروش و خواندن و حتی نگه داشتن کتاب‌های فاسد و مضر منع کرده است لذا مسئولان فرهنگی کشور باید بیشتر مواظبت کنند از نشر و توزیع کتاب‌های مضر و مسموم جلوگیری نمایند و بر فضای مجازی بیشتر نظارت کنند.

او به مناسبت پیش رو بودن سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام به روایتی از آن حضرت اشاره کرد و افزود: حضرت می‌فرمایند: «مَنْ کَانَ الْوَرَعُ سَجِیَّتَهُ وَ الْکَرَمُ طَبِیعَتَهُ وَ الْحِلْمُ خَلَّتَهُ کَثُرَ صَدِیقُهُ وَ الثَّنَاءُ عَلَیْهِ وَ انْتَصَرَ مِنْ أَعْدَائِهِ بِحُسْنِ الثَّنَاءِ عَلَیْهِ»: کسی که ورع و تقوا خلق و خوی او، و کَرَم و بزرگواری طبیعت و عادت او، و حلم و بردباری روش زندگی او شده باشد، دوستانش فراوان و ستایش گران او بسیار خواهند بود، حتی دشمنانش از او تعریف و تمجید می‌کنند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.