پرده‌ای دیگر از جنایات انگلیس؛

کتمان ارتش انگلیس در کشتار غیرنظامیان افغان

نیرو‌های ویژه نظامی ارتش انگلیس کشتار غیرنظامیان را در افغانستان کتمان می‌کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه؛ نیرو‌های ویژه نظامی ارتش انگلیس کشتار غیرنظامیان را در افغانستان کتمان می‌کنند.

نیرو‌های ارتش انگلیس و مقامات وزارت دفاع این کشور از اعدام بازداشت شدگان افغان آگاه بودند، اما از هرگونه تحقیق درباره آن‌ها جلوگیری کردند. اسناد وزارت دفاع انگلیس نشان می‌دهد موارد اعدام غیرنظامیان به پلیس نظامی سلطنتی انگلیس گزارش نشده است.

در یک مورد یک افغان به نام صفی الله یار مدعی شده است که چهار نفر از اقوام وی که مرد بودند در حمله شبانه نیرو‌های ویژه انگلیس در ماه فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی کشته شدند. قرار است دادگاه درباره اینکه وزارت دفاع انگلیس به طور صحیح این موارد را مورد بررسی و تحقیق قرار داده است؛ تحقیقاتی انجام دهد تا اگر حقوق بشر نقض شده است، آن را پیگیری کند.

تحقیقات درباره کشتار‌های غیرقانونی در افغانستان تحت نام عملیات نورس مور و در سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز شد، اما این تحقیقات در سال ۲۰۱۹ میلادی بدون نتیجه مختومه اعلام شد. خلاصه‌ای از این تحقیقات نشان می‌دهد تنها به سه مورد از یازده مورد کشتار غیرنظامیان در افغانستان به طور مفصل رسیدگی شده است و بازرسان تصاویر ویدئویی مربوط به حملات نیرو‌های ویژه را مورد بررسی قرار ندادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.