نگاهی به عملکرد تیم ملی در بازی نفس‌گیر بیروت / از بیرانوند نامطمئن تا جای خالی طارمی!

در این گزارش نگاهی به نقاط ضعف تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی مقابل لبنان در بیروت خواهیم داشت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی کشورمان پنج شنبه در یک بازی سخت توانست لبنان را با نتیجه ۲ - ۱ در بیروت شکست دهد و گام بلندی برای صعود به جام جهانی قطر بردارد. هر چند که برد مقابل لبنان آن هم در شرایطی که تا دقیقه ۹۰ یک-صفر عقب بودیم بسیار شیرین و دلچسب بود، اما نباید ضعف‌های تیم ملی مقابل این حریف نه چندان قدرتمند را نادیده گرفت.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به این نقاط ضعف:

بیرانوندی که دیگر مطمئن نیست

علیرضا بیرانوند در لیگ پرتغال عملکرد خوبی نداشته و به نظر می‌رسد روز‌های بد این دروازه بان حالا به تیم ملی هم سرایت کرده و او دیگر مثل قبل در قفس توری، مطمئن و شش دانگ نیست. در بازی مقابل لبنان، دروازه تیم ملی با اشتباه مسلم بیرانوند و تعلل او باز شد. به سمت دروازه بیرو تنها سه شوت و آن هم در نیمه نخست زده شد که یکی از آن‌ها در چارچوب بود و همان به گل تبدیل شد. با توجه به عملکرد بیرانوند در لیگ پرتغال و بازی مقابل لبنان شاید زمان آن رسیده باشد که اسکوچیچ در قفس توری به عابدزاده‌ای که این روز‌های کاملا آماده است، اعتماد کند.

وحید امیری در بن بست

استفاده از وحید امیری در پست دفاع کناری به معنای محدود کردن توانایی‌های تهاجمی این بازیکن است. وحید کار را به عنوان مدافع چپ آغاز کرد و با آمدن میلاد محمدی ۳۰ دقیقه آخر را به خطوط جلوتر اضافه شد. ردپای امیری در دو گل ایران وجود دارد و او با پاس کلیدی‌اش باعث اشتباه حریف و گل سردار شد و چهار دقیقه بعد با نفوذ عالی و پاس کات بک دومین پاس کلیدی‌اش را برای گل دوم ایران ثبت کرد. پاس‌های کم اشتباه، دوندگی خستگی ناپذیر تا ثانیه‌های پایانی و همچنین عملکرد خوب در دفاع و حمله او را به یکی از تحسین برانگیزترین بازیکنان این مسابقه نفس گیر تبدیل کرد و بار دیگر ثابت شد که امیری در فاز تهاجمی به مراتب تاثیرگذارتر است.

سردار، تنها در خط حمله

با توجه به حضور نداشتن مهدی طارمی در بازی مقابل لبنان تیم ملی با یک مهاجم پا به میدان گذاشت. اسکوچیچ امیدوار بود سامان قدوس به عنوان هافبک تهاجمی بتواند به خوبی سردار را تغذیه کند، اما در طول بازی این اتفاق رخ نداد.

در سیستم ۱-۳-۲-۴ هافبک پشت مهاجم نقش رابط بین هافبک‌های تدافعی و مهاجم نوک را ایفا می‌کند، اما قدوس در انجام این وظیفه اصلا موفق نبود. با توجه به این موضوع، در بازی مقابل سوریه احتمالا شاهد خروج قدوس از ترکیب و اضافه شدن کریم انصاری فرد به ترکیب اصلی به عنوان زوج سردار خواهیم بود. در بازی مقابل لبنان هم نقطه عطف تیم ملی ایران تغییر سیستم از ۱-۳-۲-۴ به ۲-۴-۴ بعد از به میدان آمدن انصاری‌فرد و دو مهاجم شدن بود که این موضوع در گل اول تاثیر خود را نشان داد و تمرکز خط دفاعی لبنان از روی آزمون برداشته شد و دیگر این که هافبک‌های ایران در عمق دفاع لبنان دو گزینه برای ارسال پاس داشتند که در نهایت گل اول ایران نیز به واسطه همین تغییر و ارسال پاس امیری به آزمونی که هیچ یک از مدافعان لبنان او را یارگیری نکرده بودند و مشغول و درگیر انصاری‌فرد بودند، به ثمر رسید. در گل دوم نیز گذشته از حرکت ترکیبی خوب بازیکنان ایران و ارسال خوب امیری، باز هم دو مهاجم شدن تیم ملی و آزاد بودن سردار آزمون به اضافه این که آزمون در معدود صحنه‌هایی که در هنگام ارسال توپ از دو جناح به موقع نزدیک دروازه لبنان بود به ضربه سر آزمون و در نهایت گل دوم ایران توسط احمد نوراللهی منجر شد.

نگاهی به عملکرد تیم ملی در بازی نفس‌گیر بیروت / از بیرانوند نامطمئن تا جای خالی طارمی!

منبع: خراسان

انتهای پیاام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.