مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان از اتمام عملیات اجرایی بازارچه دائمی صنایع‌دستی مینودشت و بهره‌برداری از این طرح در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: عملیات اجرایی بازارچه دائمی صنایع‌دستی مینودشت و همچنین محوطه‌سازی اطراف آن بااعتبار ۸ میلیارد و ۳۰۷ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: عملیات اجرای بازارچه صنایع‌دستی مینودشت در سال ۱۳۹۷ در عرصه‌ای به مساحت ۳۳۱ مترمربع و زیربنا ۷۵ مترمربع آغاز شد و در مرحله پایانی با ۲۶۰ مترمربع محوطه‌سازی اطراف، عملیات اجرایی آن به انتها رسید.

او ادامه داد: این پروژه شامل ۷ غرفه برای عرضه محصولات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی هنرمندان شهرستان است و پس از بهره‌برداری زمینه اشتغال ۹ نفر را فراهم می‌سازد.

تجری بیان کرد: شهرستان مینودشت به دلیل برخورداری از تنوع اقوام، دارای صنایع‌دستی مختلفی مانند ابریشم‌بافی، نمدمالی، سوزن‌دوزی، حصیربافی، گلیم‌بافی، بافت قالی و قالیچه است که می‌تواند موجب ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای شهرستان شود.


انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.