مدیر گمرک میرجاوه گفت: کامیون‌ها حامل کالا‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی است که زمینه اشتغال تعداد زیادی از مرزنشینان دوسوی مرز را فراهم کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عربی مدیر گمرک میرجاوه گفت:  به منظور حمایت از مرزنشینان و رفع تعهد ارزی پیله وران از ابتدای امسال در مرز میرجاوه واردات موز و انبه نیز انجام می‌شود.

خاشی ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان هم در بازدید از گمرک میرجاوه گفت: در هفت ماهه امسال دو میلیون و ۴۶۹هزار تُن کالا به ارزش ۸۶۷میلیون دلار از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی گفت:این میزان صادرات از نظر ارزش رشد ۱۲ درصدی و از نظر وزن رشد ۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی افزود: عمده اقلام صادراتی از مرز‌های استان سیمان، کلینکر، خرما، گاز، مشتقات نفتی، آهن آلات، انواع مصالح ساختمانی، تره بار و مواد غذایی است.

ناظر گمرکات استان گفت: در این مدت ۷۳۷میلیون دلار کالای هم به وزن بیش از یک میلیون و ۳۵۷هزار تُن از گمرکات استان واردات داشته ایم که از لحاظ ارزش دلاری ۵۷درصد و از لحاظ وزنی ۴۱درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

خاشی عمده اقلام وارداتی از مرز‌های استان را هم گندم، برنج، جو، ذرت، نهاده‌های دامی، لوازم یدکی و سایر کالا‌های مجاز بیان کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار