مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار خراسان رضوی گفت: افزایش قرنطینه واحدهای مرغ تخمگذار مانع از گسترش بیماری آنگارا در بین گله‌های خراسان رضوی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدحسین موسوی نژاد مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار خراسان رضوی گفت: به رغم مشاهده بیماری آنگارا در چند واحد مرغ گوشتی در شهرستان‌های خراسان رضوی تا کنون هیچ گزارشی از ابتلا به این بیماری در واحد‌های مرغ تخمگذار نداشته‌ایم.

او افزود: ۲ سال قبل طرح ممیزی واحد‌های پرورش مرغ تخمگذار در سراسر خراسان رضوی اجرا شد و تمامی واحد‌ها با هزینه‌های میلیاردی سطح قرنطینه و بهداشت واحد خود را در برابر بیماری‌هایی مانند بیماری فوق حاد آنفلوآنزای پرندگان بسیار بالا بردند.



مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار خراسان رضوی ادامه داد: حداقل ۲ دوره بازدید از هر واحد تولیدی زیر مجموعه با هدف شناسایی هر گونه بیماری احتمالی در میان گله‌های مرغ تخمگذار استان انجام شده است و افزایش امنیت زیستی واحد‌ها به دلیل اقدامات انجام شده در ۲ سال پیش موجب شده خطر همه گیری هرگونه بیماری در گله‌ها به شدت کاهش یابد و محصول تولیدی نیز با سطح بهداشتی و کیفیت بالا به بازار برود.

موسوی‌نژاد بیان کرد: در سه سال گذشته درگیری واحد‌های مرغ تخمگذار خراسان رضوی با آنفلوآنزای فوق حادپرندگان نیز صفر بوده است.

منبع: ایرنا
انتهای پیام//ص. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.