یکی از متهمان حمله به کنگره اعتراف کرد که در روز ۶ ژانویه، کامیون خود را که حاوی اسلحه و ۱۱ شیشه پر از بنزین بود را نزدیک ساختمان پارک کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، یکی از متهمان حمله به ساختمان کنگره آمریکا در ۶ ژانویه (۱۷ دی ۱۳۹۹) به جرم خود یعنی آوردن کوکتل مولوتف و سلاح بدون مجوز به ساختمان کنگره، اعتراف کرد.

 لونی لروی کافمن «Lonnie Leroy Coffman» کهنه سرباز ویتنام و ساکن آلاباما گفت: در روز ۶ ژانویه، کامیون خود را که حاوی اسلحه‌های گرم، یک کمان پولادی، قمه، صد‌ها گلوله، بسته های مهمات با ظرفیت بالا و ۱۱ شیشه پر از بنزین بود را نزدیک ساختمان کنگره پارک کردم.»

عکس‌های کافمن در میان جمعیت در نزدیکی ساختمان کنگره  از سوی بازرسان پیدا شد و دادستان‌ها می‌گویند که کافمن به مدت یک هفته بیرون از کامیون خود در واشنگتن دی سی زندگی می‌کرده است.

بر اساس اسناد دادگاه، افسران پلیس کافمن را در ۶ ژانویه همراه با دو اسلحه بدون مجوز بازداشت کردند. بازرسان ۱۲ کوکتل مولوتف اضافی را در خانه کافمن در آلاباما پیدا کردند که او نیز به خاطر آن‌ها با اتهاماتی روبرو شد. کافمن اما گفت که کوکتل‌های مولوتوف هایی که در کامیونش پیدا شده چندین سال پیش  ساخته و  بنزین آنها دیگر نمی‌تواند آتش بگیرد و همین موجب اختلاف بین قضات در طول جلسه برای دادن رای شد.

کولین کولار-کوتلی، قاضی ناحیه ای در آمریکا در منطقه کلمبیا گفت اگر کافمن موافقت نکند که دستگاه‌ها می‌توانند به عنوان کوکتل مولوتف عمل کنند، نمی‌تواند این اتهام را برای او بپذیرد.

او اضافه کرد: «می‌خواهم بشنوم که آیا (کافمن) موافق است که شیشه‌های پر از بنزین می‌توانستند به عنوان کوکتل مولوتف عمل کنندیا خیر.»

کافمن به قاضی گفت که در حالی که او هیچ اقدامی را برای این شیشه های بنزین برنامه ریزی نکرده بود، اما می‌دانست که شیشه ها «می‌توانستند» به عنوان کوکتل مولوتف استفاده شوند. کافمن همچنین گفت که بررسی نکرده است که آیا هنوز بنزین در شیشه ها وجود دارد یا خیر و اینکه ممکن است آن‌ها همچنان بتوانند به عنوان وسایل آتش زا عمل کنند.


بیشتر بخوانید:


فریدمن، دستیار دادستان تأیید کرد: تجزیه و تحلیل شیمیایی وجود بنزین در شیشه‌ها را نشان می‌دهد. قاضی هم اقرار مجرمیت کافمن را پذیرفت و جلسه صدور حکم را برای اول آوریل تعیین کرد.

پیشتر، «بنی تامسون» رئیس کمیته رسیدگی به پرونده حمله به کنگره آمریکا در واشنگتن دی‌سی اعلام کرد که یورش به کنگره در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی ۱۳۹۹) «بدون شک از پیش برنامه‌ریزی شده» بوده است.

این مقام که با یک برنامه رادیویی در شبکه سی‌بی‌اس مصاحبه می‌کرد،گفت: «جای سوالی نیست که حمله به کنگره  از پیش برنامه‌ریزی شده بود، اما هدف کمیته این است که به تفکرات پیش از آن بنگرد و مطمئن شود که شناسایی درستی انجام داده‌ایم. بدترین مسئله برای آمریکا این است که ترامپ خودش افراد را به شورش کنگره دعوت کرد.»

در ۶ ژانویه سال جاری میلادی و پس از اعلام نهایی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و پیروزی جو بایدن، دونالد ترامپ از طرفداران خود خواست در اعتراض به نتیجه رای گیری راهپیمایی کنند. این تظاهرات در نهایت به حمله به ساختمان اصلی کنگره و تعطیلی چند ساعته تمامی جلسات آن منجر شد که طی آن شش تن جان خود را از دست دادند.

مجلس نمایندگان آمریکا که دونالد ترامپ را مسئول اصلی این حادثه می‌دانست، پس از این ماجرا چند صد نفر را در رابطه با این حادثه دستگیر کرد. به گفته مقامات آمریکایی این حادثه بدترین حمله در طول تاریخ آمریکا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار