مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: ۸۰ جاذبه طبیعی گردشگری در این استان وجود دارد که تاکنون ۵۲ مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، سیدامین قاسمی،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان  اعلام کرد: به تازگی در جلسه شورای ثبت آثار طبیعی، سه اثر از لرستان مطرح شد و با اکثریت آرا مورد تایید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این آثار شامل آبشار، مجموعه درختان کهنسال و یک صخره طبیعی است افزود: پرونده ثبت این آثار به منظور تایید نهایی به اداره‌کل ثبت و حریم آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارتخانه ارسال شد.

وی با بیان اینکه ۸۰ جاذبه طبیعی گردشگری در این استان وجود دارد ادامه داد: با ثبت سه پرونده اخیر تعداد آثار طبیعی ثبت شده لرستان در فهرست ملی به ۵۲ اثر رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: اکنون ۱۰۲ هتل، مرکز اقامتی و بوم‌گردی با ظرفیت یک هزار و ۸۵۰ تخت خواب در این استان فعال است، ۵۸ مجتمع بین راهی و سفره خانه سنتی با ظرفیت ۳۶ اتاق و ۱۴۷ تخت و ۶ مرکز بوم گردی با ظرفیت ۴۲ اتاق و ۳۰۷ کف‌خواب در استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.