مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مراسم بهره برداری از دو طرح صنعتی در شهرک صنعتی مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری رسیده که از محل بهره برداری این واحد‌ها ۳۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

او افزود: از آنجا که تقاضا برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بسیار زیاد است، پس گرفتن زمین از صاحبان صنایعی که در زمین‌های واگذار شده اقدام صنعتی انجام نداده اند در اولویت قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه  داد: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون ۵۱۰ هکتار زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور که تا کنون هیچ اقدام صنعتی بر روی آن‌ها انجام نگرفته شده بود، پس گرفته شده و به سرمایه‌گذاران جدید اختصاص یافت.


بیشتر بخوانید


رسولیان بیان کرد: از این پس زمین‌های راکدی که در اختیار واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار گرفته و هیچ اقدام صنعتی روی آن صورت نگرفته باشد، بدون اغماض پس گرفته خواهد شد.

او تصریح کرد: برای نخستین بار مجوز لازم از مراجع ذیربط برای ایجاد شهرک‌های صنفی- تولیدی اخذ شده و شورای نگهبان آن را مصوب کرده است لذا شهرک‌های صنفی و تولیدی متعددی در کشور به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به ظرفیت‌های خراسان رضوی در صنوف تولیدی مختلف بویژه گوهرسنگ‌ها و سنگ‌های قیمتی اظهار امیدواری کرد، بزودی شهرک صنفی تخصصی گوهرسنگ‌ها در این استان ایجاد شود.

رسولیان تاکید کرد: سازمان صنایع کوچک ایران الگوی جدیدی را در قالب توسعه کارگاه‌های کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی آغاز کرده که در این راستا ایجاد یکهزار و ۸۰۰! واحد کارگاهی در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد ۴۰۰ واحد در استان خراسان رضوی ایجاد خواهد شد.

او افزود: تکمیل اجرای طرح‌های صنعتی موجود بویژه طرح‌هایی که در مرحله نصب ماشین‌آلات هستند یکی از مطالبات جدی ما است، در این راستا از سال گذشته با برنامه ریزی دقیق این مساله مورد توجه قرار گرفته و از ابتدای امسال تاکنون تعداد واحد‌هایی که در مرحله نصب ماشین آلات در شهرک‌های صنعتی کشور هستند، نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: هم اینک چهار هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در مرحله نصب ماشین آلات هستند و اگر احساس کنیم هر یک از این واحد‌ها قصد تولید وبهره برداری ندارند بلافاصله زمین از آن‌ها بازپس گرفته شده و به سرمایه گذار جدید واگذار می‌شود.

رسولیان بیان کرد: امسال ۶ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در دست اجراست.

او تصریح کرد: خراسان رضوی جزو استان‌های با ظرفیت در توسعه صنعتی و دارای موقعیت ویژه جغرافیایی است و تقاضا برای فعالیت اقتصادی در این استان بسیار است، افراد زیادی برای دریافت زمین و زیرساخت‌ها به این سازمان مراجعه می‌کنند و ما وظیفه خود می‌دانیم که زیرساخت‌های مورد نیاز آن‌ها را با توجه به ظرفیت‌های خود تامین کنیم.

مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: موضوع تامین زمین و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به جد و حساسیت ویژه‌ای در حال پیگیری است، تفاهم‌های خوبی با دستگاه‌های اجرایی حوزه برق در سطح ملی صورت گرفته و اعتباراتی نیز در این زمینه اختصاص یافته، اما تمرکز سازمان صنایع کوچک بیشتر بر منابع داخلی است، امیدواریم سال آینده بخشی از نیاز برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور برطرف شود.

رسولیان خرید پساب شهری مشهد برای تامین آب مورد نیاز شهرک‌های صنعتی اطراف این کلانشهر از دیگر برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برشمرد و بیان کرد: امسال مدیران خراسان رضوی متعهد شده اند، ۳۰۰ هکتار زمین به گستره شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان اضافه شود.

امروز سه واحد صنعتی در حوزه سلولزی، غذایی و فلزی در شهرک صنعتی مشهد (کلات) با حضور معاون وزیر صمت افتتاح شد.
برای بهره برداری از این طرح‌ها هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای ۱۲۰ نفر شغل ایجاد شده است.

 

انتهاییام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار