امروز و فردا در مناطق دریایی هرمزگان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، امروز و فردا در مناطق دریایی هرمزگان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود و خلیج فارس مواج است.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از ساعات بعدازظهر و شب امروز در جزایر خلیج فارس و تنگه‌ی هرمز وزش باد نسبتا شدید (جنوب غربی -شمال غربی) مورد انتظار است.

مجتبی حمزه نژاد افزود: سرعت وزش باد در جزایر غربی کیش و لاوان به بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به ۱۵۰ سانتیمتر می‌رسد.

او گفت: از بعدازظهر امروز تا صبح یکشنبه (۲۳ آبان ماه) خلیج فارس، تنگه‌ی هرمز و دریای عمان نسبتا مواج و کمی متلاطم است و توصیه می‌شود با توجه به شدت باد در جزایر خلیج فارس و تنگه‌ی هرمز شناور‌های سبک از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌ها در بنادر غربی استان صورت پذیرد.

حمزه نژاد افزود: روز‌های یکشنبه و دوشنبه در ساعات صبح تا ظهر در مناطق مرکزی، شرقی استان و محدوده تنگه‌ی هرمز وزش باد نسبتا شدید شمال شرقی همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود و دریا نسبتا مواج است.

کارشناس هواشناسی گفت: از لحاظ دمایی موقتا در روز یکشنبه در برخی نقاط شرقی و مرکزی استان، افزایش نسبی دما در طول روز مورد انتظار است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.