رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زابل گفت: دومین دوره آموزش صنایع‌دستی سال جاری در مرکز آموزش صنایع‌دستی شهرستان زابل در حال برگزاری است.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، صادق میرحسینی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زابل اظهار کرد: با توجه به شرایط بیماری کرونا و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی دومین دوره کلاس‌های آموزش صنایع‌دستی امسال از اواسط آبان‌ماه آغاز شده و به مدت ۳ ماه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زابل افزود: این دوره‌ها با آموزش ۵ رشته سفالگری، گلیم‌بافی، چرم، سیاه‌دوزی و خامه‌دوزی به ۷۵ هنرآموز برگزار می‌شود تا از این طریق وارد بازار کار شده و مسیر اشتغالزایی با تولید صنایع‌دستی برایشان باز شود.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا که در حوزه شهرستان و سیستان به وجود آمده و خشکسالی‌هایی که وجود دارد و عدم وجود آب برای کشاورزی و درآمدزایی مردم، بهترین گزینه در حال حاضر اشتغال در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی است که این اداره آماده همکاری لازم با علاقه‌مندان در این حوزه را دارد.

میرحسینی بیان کرد: بعد از پایان دوره‌های آموزشی و در صورت قبولی در امتحان کتبی و عملی، گواهینامه معتبر از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به هنرجویان اعطا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی نیز افراد واجد شرایط برای راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی به بانک معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار