مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان گفت:طرح آبرسانی در اراضی شیب دار به منظور توسعه کشت باغات مثمر در این اراضی آغاز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید محسن کیا الحسینی مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان گفت:از هزار و ۳۵۰ هکتار اراضی شیب دار هدف گذاری شده تا کنون ۲۰۰ هکتار آن آبرسانی شده است.

او افزود: هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی شیب دار در گرانکوه گرگان، لهندر مراوه تپه، سایر مینودشت و چینو علی آبادکتول به وسعت هزار و ۱۵۰ هکتار آغاز شده و درحال انجام است.

سید محسن کیا الحسینی گفت:پارسال از ۸۵۰ هکتار اراضی شیب دار ۳۵۰ هکتار از طرح آبرسانی در اراضی شیب دار تیل آباد و آق توقه انجام شد.

این مقام مسئول افزود:استان گلستان با دارا بودن ۱۱۰ هزار هکتار اراضی شیبدار  بدون پوشش گیاهی مناسب، متحمل هزینه‌هایی ناشی از فرسایش خاک بالا و سیلاب‌های فصلی است که این پدیده باعث کاهش مرغوبیت خاک و کاهش عملکرد اراضی می‌شود.

او گفت: جهاد کشاورزی استان گلستان به منظور کاهش رواناب و فرسایش خاک ناشی از آن در این اراضی به دنبال توسعه کشت باغات مثمر در اراضی شیبدار است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان افزود:این هدف می‌تواند در گام اول با انجام مطالعات شناسایی، ۷۰ هزار هکتار از این اراضی را که جزو مستثنیات بوده، شناسایی  و برای توسعه کشت باغات در آن‌ها برنامه ریزی کرده است.

کیا الحسینی گفت:برنامه استان برای ۵ سال آینده تامین و انتقال آب اراضی شیبدار در سطح ۵ هزار هکتار است که در صورت تخصیص منابع لازم این مهم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار