سالانه ۸۶ هزار تن محصولات کشاورزی در نیکشهر تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: سالانه از سطح هفت هزار و ٧٠٠ هکتار از مزارع و باغات نیکشهر بیش‌از ٨۶ هزارتن انواع محصولات کشاورزی برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حبیب رئیسی  مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر  گفت: ٨۵ درصدی کشاورزی نیکشهر وابسته به آب ٣۴٨ رشته قنات موجود شهرستان است که زمینه اشتغال بیش‌از ۶۰ درصد جمعیت این شهرستان را در این بخش فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: از مجموع کل تولیدات زراعی و باغی نیکشهر٣٣ هزار تن به تولید نباتات علوفه‌ای و ٢٧ هزار تن به تولید انواع خرما اختصاص دارد.
مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر انبه را شاخصترین میوه‌های گرمسیری منطقه برشمرد و گفت: از سه هزار و ٣٣٠ هکتار کل تولیدات میوه‌های گرمسیری ٢هزار و ۱۰۰ تن مربوط به میوه انبه است.
وی افزود: همچنین سالانه ۶ هزار و ۶٠٠ تن انواع پرتقال، نارنگی، لیمو، گریپ‌فروت، نارنج در نیکشهر تولید می‌شود که مزه و طعم مرکبات منطقه زبانزد است.
رئیسی یونجه، شبدر، سورگوم و خصیل را عمده نباتات علوفه‌ای نیکشهر ذکر کرد و ادامه داد: از مجموع ۵١ هزار و ۵٠٠ تن محصولات زراعی شهرستان ٣٣ هزارتن مختص تولید نباتات علوفه‌ای است.
وی تصریح کرد: کشاورزان این شهرستان سالیانه با بهره‌گیری از آب مازاد قنات‌ها و رودخانه‌ها ٧٠٠ هکتار برنج کشت و سه هزار تن شلتوک تولید می‌کنند.
مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر توسعه بخش کشاورزی را در گرو حفظ و احیای منابع آبی منطقه دانست و میزان اشتغال‌زایی بخش کشاورزی را نشانگر توجه بیش از پیش به زیرساخت‌های این بخش عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار