کتاب «آشنایی با طرح نهادینه‌سازی ارزش‌ها» اثر رضا فرهادیان در مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «آشنایی با طرح نهادینه‌سازی ارزش‌ها» اثر رضا فرهادیان در ۱۹۲ صفحه در مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

در این اثر به روش‌های اجرایی طرح نهادینه سازی ارزش‌ها پرداخته می‌شود؛ این طرح علاوه بر فهم، به کارگیری و نهادینه سازی ارزش‌های دینی در دوره دبستان تا دبیرستان را در بر می‌گیرد. مسائلی که قرار است با فراهم آوردن بستر علمی و تجربی و مهارت بخشی به آموزگاران، برای دانش آموزان مفید واقع شود. کتاب با انگیزه آشنایی با طرح «نهادینه سازی ارزش ها» تدوین شده است تا در دسترس معلمان و مربیان قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


اثر در سه فصل تهیه و تدوین شده است: در فصل اول این اثر که با عنوان «درآمدی بر چیستی و ماهیت ارزش ها» تنظیم شده، پس از تبیین ضرورت رسیدن به کمال و شناخت فلسفه وجودی انسان، جایگاه اعمال را بررسی می‌کند و مبانی ارزشی طرح نهادینه سازی را در دو حوزه فکری و ذهنی و حوزه عملی و ارادی دسته بندی کرده است. در حوزه فکری و ذهنی دو مبحث ذکر و یاد الهی و ذکر و یاد امام (ع) بررسی شد و در حوزه عملی و ارادی رابطه اراده و کمال، اهمیت و ضرورت و اهداف طرح بیان شده است.

نویسنده در فصل دوم، پس از معرفی طرح و بیان اهداف کلی و جزئی این طرح، ابزار و ارکان طرح را تبیین و اصول حاکم بر طرح را بررسی می‌کند. در ادامه، با طرح پرسشی در خصوص علم یا عمل و تأثیر آن در نظام فکری، روش اجرای این طرح و فرآیند نهادینه سازی ارزش‌ها و اجرای طرح را بیان کرده است؛ سپس، مصادیق طرح و ارزیابی آن را از طریق دانش آموزان، همکاران مدرسه و والدین تشریح می‌کند. در پایان به بیان توضیحاتی کوتاه درباره بخش‌های مختلف این طرح می‌پردازد.

سومین و آخرین فصل اثر، به نهادینه سازی ارزش‌ها در دبیرستان می‌پردازد. در این بخش مباحثی از جمله «تحول نگرش، تغییر رفتار»، «مسائل امروز جامعه آموزشی»، «شرایط ویژه دانش آموزان»، «یادگیری مهارت حل مسئله از طریق تفکر»، «تهیه طرح درس»، «اصول کلی آموزش روش تعقلی» تبیین شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار