مدیرعامل شرکت گاز قزوین گفت: مردم باید در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت، به خصوص گاز بیش از گذشته اهتمام داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، اسماعیل مفرد بوشهری مدیرعامل شرکت گاز قزوین میزان مصرف گاز خانگی شهروندان استان در فصل زمستان را بیش از سه و نیم برابر دیگر ایام دانست و گفت: مردم باید در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت، به خصوص گاز بیش از گذشته اهتمام داشته باشند.

مفرد بوشهری افزود: به عنوان مثال میزان مصرف گاز شهروندان استان از ۱۵ آبان ماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه امسال ۷۸۵ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب بود در حالی که این میزان از ۱۵ فروردین تا ۱۵ آبان ماه سال جاری ۲۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد:، اما در حوزه صنعت میزان مصرف گاز با توجه به اینکه اولویت شرکت در فصل زمستان تامین سوخت برای بخش خانگی است، با کاهش ۵۰ درصدی روبرو است تا جایی که مصرف گاز از ۶۷۲ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب فصل پاییز و زمستان سال گذشته به ۷۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب در بهار و تابستان امسال ثبت شده است.

این مسوول اظهار داشت: مدیریت و راهبری شبکه تامین گاز کشور با بیش از ۱۵۰ میلیارد متر مکعب تولید سالانه و به عنوان چهارمین تولیدکننده گاز دنیا با برخورداری از ۳۳ هزار کیلومتر خطوط لوله پرفشار و تعداد بی شماری از مشترکان نیروگاهی، صنعتی، خانگی و تجاری کار دشواری است.

وی تصریح کرد: کنترل کمیت و کیفیت گاز و نظارت بر اندازه گیری گاز از طریق هماهنگی بین بخش‌های مختلف تولید، انتقال و توزیع گاز انجام می‌شود و در زمان اوج مصرف نیز محدودیت‌های استانی از سوی مدیریت یاد شده اعلام و در نهایت نیز توسط شرکت گاز استان اعمال می‌شود.

استان قزوین دارای ۴۵۴ هزار و ۳۷۰ مشترک بوده که ۹۲ درصد آن را بخش خانگی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.