مدیر کتابخانه‌های عمومی اسدآباد از برگزاری ۹۵ عنوان برنامه مختلف فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی مرادیان تمجید مدیر کتابخانه‌های عمومی اسدآباد با بیان اینکه در هفته کتاب جشن ۵۰سالگی کتابخانه شهید رجایی شهرستان به عنوان تنها کتابخانه عمومی این شهر برگزار می‌شود، بیان کرد: دیدار با امام جمعه، غبارروبی مزار شهدا، رونمایی از سه عنوان کتاب نویسندگان اسدآبادی، نشست کتابخوان، تجلیل از نویسندگان اسدآبادی و نقد کتاب از جمله اهم دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این شهرستان به مناسبت هفته کتاب خواهد بود.

او با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد دارای ۵۶ هزار نسخه کتاب بوده که به نسبت سال گذشته رشد داشته، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار نسخه کتاب توسط بنیاد قلم‌چی، ناشرین، دوستداران کتاب و شهروندان اسدآبادی به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهداء شده است.

مرادیان تمجید تعداد کتاب‌های حوزه کودک کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را ۱۱ هزار و ۵۰۱نسخه برشمرد و گفت: ۲۰ درصد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی اسدآباد به بخش کودک اختصاص دارد.

او بیان کرد:کتاب‌های ادبیات، علوم اجتماعی و دینی سه رده بیشترین کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بوده که بیشترین امانت کتاب نیز به این سه رده موضوع اختصاص دارد ضمن اینکه کتاب‌های حوزه بخش کودک، ادبیات، تاریخ، امور اجتماعی، دینی و مذهبی از جمله رده‌های کتاب مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به‌شمار می‌رود و مورد نیاز است.

مرادیان تمجید با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۸در صدی عملیات عمرانی ساخت کتابخانه استاندارد شهرستان، تصریح کرد: توسعه کتابخانه عمومی شهر آجین از برنامه‌های کتابخانه عمومی شهرستان بوده که با مساعدت شدن شرایط هوا عملیات عمرانی این طرح نیز آغاز خواهد شد.

او با اشاره به اینکه تکمیل کتابخانه استاندارد اسدآباد به اعتباری افزون بر ۹ میلیارد تومان نیاز دارد گفت:در حال حاضر طرح فوق دارای ۴ میلیارد تومان اعتبار بوده و ادامه روند طرح در دست اجراست که امیدواریم با پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی بتوان با گرفتن اعتبارات دیگر نسبت به اتمام طرح اقدام کرده و از وقفه در روند تکمیل طرح جلوگیری کنیم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.