رییس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان گفت:شهروند وظیفه شناس سیرجانی یک بهله پرنده شکاری بالابان آسیب دیده را تحویل محیط زیست داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی اکبر رسولیان، رییس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان گفت: به همت یک دوستدار محیط زیست، بالابان آسیب دیده به منظور درمان و بازپروری به اداره شهرستان تحویل داده شد.

او افزود: یاسر شیبانی در طبیعت اطراف سیرجان یک بَهله بالابان آسیب دیده را مشاهده و براساس اطلاع رسانی انجام شده، پرنده مصدوم را برای سپری کردن مراحل درمانی به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تحویل می‌دهد.

رسولیان ضمن تقدیر از این شهروند وظیفه شناس اظهار داشت: بالابان با نام علمی Falco cherrug از تیره شاهین و حدود ۵۰سانتی متر طول دارد و از جمله پرندگان حمایت شده می‌باشد، بسیار جسور است و چنانچه نیاز ببیند به حیوانات بزرگتر از خود نیز حمله می‌کند. پستانداران و پرندگان کوچک تا موش‌ها، سنجاب، کبوتر، سوسمار و حشرات درشت مانند ملخ جزو منابع غذایی این پرنده‌ تیز پرواز شکاری محسوب می‌شوند.

او از همشهریان درخواست کرد در صورت مشاهده حیات وحش آسیب دیده، موضوع را به شماره تماس۰۹۱۳۳۷۸۲۱۶۶ و یا شماره تماس اداره شهرستان۰۳۴۴۲۳۳۲۶۰۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت اقدام لازم صورت پذیرد.

شکار حیوانات

کشف گوشت کل وحشی و کبک در بازرسی از منزل

متخلف شکار دو راس حیوان وحشی و بیست قطعه کبک در منزل دستگیر شد.

نادر سیدی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: ماموران یگان حفاظت با اطلاع از انتقال لاشه حیوان وحشی به یک منزل مسکونی در منطقه حفاظت شده جوپار، بلافاصله پس از انجام هماهنگی با مراجع قانونی و اخذ نیابت قضایی از منزل متهم بازرسی کردند.

او افزود: در بازرسی از این منزل مقداری گوشت و اجزاء دو راس کل وحشی، لاشه شش قطعه کبک وحشی، یک قبضه اسلحه گلوله زنی و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی و مقادیری مهمات کشف و ضبط و متخلف را به همراه پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار