مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: با حکم دادستان شهرستان تفت، رفع تصرف کامل چشمه و جمع آوری لوله‌ها در پناهگاه حیات وحش شیرکوه انجام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،، نیره پورملائی، مدیر کل حفاظت محیط زست استان یزد گفت: بر اساس قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست هر گونه دخل و تصرف و احداث هر گونه تاسیسات در مناطق تحت مدیریت محیط زیست ممنوع است و نظارت بر این موضوع جزء وظایف ذاتی سازمان حفاظت محیط زیست به شمار می‌رود.

او در ادامه گفت: از طرفی بر اساس قانون شکار و صید هر گونه تصرف در چشمه‌ها و آبشخور‌های مربوط به حیات وحش هم جرم محسوب می‌شود و باید طبق قانون با متصرفین برخورد شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: آب یکی از مهمترین اجزا یک اکوسیستم به شمار می‌رود که نقش بسزایی در حیات سایر اجزای آن دارد که متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد تصرف چشمه‌های طبیعی، حفر چاه‌های عمیق و برداشت بی رویه از آب‌های زیر زمینی بوده ایم که آسیب زیادی بر پیکره طبیعت وارد کرده اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد افزود: کوهستان شیرکوه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بسیاری از منابع آبی آن، که حق آبه گیاهان و جانوران بوده و سال‌ها از سوی سوداگران طبیعت در جهت منفعت شخصی تصرف شده بود، پس از گزارش دوستداران طبیعت، موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری و با حکم دادستان شهرستان تفت، نسبت به رفع تصرف کامل چشمه و جمع آوری همه لوله‌ها توسط محیط بانان و دوستداران محیط زیست اقدام شد و آب چشمه در کوهستان شیرکوه جاری گشت تا حیاتی تازه به زیستمندان آن هدیه کند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.