افزایش ۲ برابری وام اشتغال مددجویان کمیته امداد خوزستان

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان از افزایش ۲ برابری سقف وام اشتغال مددجویان استان و اعطای وام یک میلیارد ریالی به آن‌ها خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناجی عبیاوی، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به اینکه سقف وام اشتغال مددجویان پارسال ۵۰۰ میلیون ریال بود، گفت: امسال این میزان تسهیلات با تصویب شورای عالی اشتغال با افزایش ۲ برابری به یک میلیارد ریال افزایش یافته است.

او توجه به کارآفرینی را رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در چند سال اخیر عنوان کرد و افزود: این کمیته به کارآفرینی به‌عنوان مقوله مهم و تاثیرگذار در پیشبرد سیاست‌های خود نگاه کرده و با هدف جلب کارفرمایان به استخدام مددجویان دانش‌آموخته و مهارت دیده در مناطق محروم، بسته‌های تشویقی شامل؛ ارائه آموزش فنی به نیرو‌های مددجو، پرداخت حق بیمه کارفرما به مدت ۲ سال و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف یک میلیارد ریال در ازای بکارگیری هر مددجو در نظر گرفته شده است.

عبیاوی با اشاره به راه‌اندازی کانون خیرین اشتغال در خوزستان در جهت استفاده از ظرفیت خیران کار آفرین برای ایجاد اشتغال در استان بیان داشت: کانون خیران اشتغال، با حمایت نیکوکاران و خیران راه‌اندازی شده است که با رصد بازار کار موردنیاز استان، مسیر اشتغال‌زایی را هموار می‌کند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان ادامه داد: خیرین در زمینه مشاوره شغلی، آموزش کسب مهارت شغلی، بازاریابی، مشاوره مالی، کمک به خرید و فروش و نظارت بر طرح اشتغال فعالیت می‌کنند، همچنین آن‌ها به تامین تجهیزات و مواد اولیه با توجه به نیاز نیازمندان کمک خواهند کرد.

توانمندسازی مددجویان مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد

این مقام مسئول مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان زیرحمایت با ایجاد اشتغال و کارآفرینی عنوان و تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه جامع مزیت سنجی شغلی با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های شغلی شهرستان‌های استان، راهگشای مددجویان جویای کار زیرحمایت این کمیته است.

او با اشاره به طرح نوین راهبران شغلی اظهار داشت: در این طرح فردی که از او به نام هدایتگر و راهبر شغلی یاد می‌شود در واقع فعال اقتصادی و کارآفرینی است که در یک عرصه خاص تولیدی در حال فعالیت است که پس از تایید صلاحیت و اهلیت فردی و حقوقی، زمینه همکاری کمیته امداد با او فراهم خواهد شد.

ناجی عبیاوی بیان کرد: کمیته امداد در حوزه طرح‌های دانش بنیان و استارآپ‌ها سرمایه گذاری بیشتری انجام می‌دهد و تلاش دارد از ظرفیت کارآفرینان در جهت تحقق اشتغال‌های مورد هدف استفاده بیشتری کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.