رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: امسال عملیات واکاری با استفاده از نهال با بذر در ۸۰۰هکتار از مناطق جنگلی ‌این شهرستان انجام می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید حمید حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: این میزان عرصه‌ طبیعی باشت پارسال با هدف توسعه پوشش گیاهی با کشت بذر یا نهال جنگل کاری شده بود اما به دلیل کاهش بارش‌ باران و رطوبت خاک بخشی از بذرها سبز نشد.

واکاری(Gap filling) به کشت بذر یا کاشت دوباره نهال می گویند و زمانی انجام می‌شود که بدلایلی مانند نبود بارندگی و رطوبت کافی در خاک، امراض و آفات گیاهی وقوع سرما و تگرگ، گیاه سبز نشده باشد.

او ابراز امیدواری کرد: با انجام عملیات واکاری که با گونه هایی مانند بادام، بلوط و یونجه وحشی انجام می شود بخش های باقی مانده سبز و پوشش گیاهی افزایش یابد.

رئیس اداره منابع طبیعی باشت ابراز داشت: این طرح  با هدف اصلاح و توسعه جنگل ها و مراتع، جلوگیری از فرسایش  خاک و پیشگیری از هدر رفت روان آب ها و افزایش نفوذ آب در زمین در سطح جنگل‌ها و مراتع این شهرستان اجرا می شود.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه هر ساله بخش قابل توجهی از جنگل ها و مراتع این شهرستان به دلایلی چون آتش سوزی و قاچاق چوب دچار خسارت می شود اجرای جنگل های دست کاشت به حفظ این سرمایه های خدادادی کمک می کند.

شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

شهرستان باشت با ۲۲ هزار تن جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.