معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بر اساس آخرین مصوبه کشوری، قیمت مصرف کننده مرغ هر کیلو ۳۱ هزار تومان بوده و فروش بیش از این قیمت تخلف است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  حسین ایراندوست معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بر اساس آخرین مصوبه کشوری، قیمت مصرف کننده مرغ هر کیلو ۳۱ هزار تومان بوده و فروش بیش از این قیمت تخلف است.

وی افزود: اکنون قیمت همه انواع مرغ یکسان بوده و تفاوت بین قیمت آزاد و دولتی وجود ندارد، علاوه بر این تولید مرغ در استان هم به اندازه کافی انجام شده و کمبودی در این رابطه وجود ندارد.

معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه در هفت روز گذشته هر شب ۵۰ تن  کشتار مرغ انجام شده است، گفت: مشکلی در تأمین مرغ استان وجود نداشته همچنین توزیع مرغ منجمد هم برای به تعادل رساندن بازار در حال انجام است.

ایراندوست اضافه کرد: قیمت خرید مرغ از مرغداران اکنون ۲۰ هزار و ۳۷۰ تومان تعیین شده است.

سید داوود موسوی، معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به تأثیر موارد مختلف و در نظر گرفتن هزینه‌های تولید در تعیین قیمت‌ها، گفته است: برای مثال در مورد کالا‌هایی مانند گوشت قرمز و مرغ، ارقام و هزینه‌های اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی و تشکل‌های تولیدی ذیربط، در نظر گرفته شده و قیمت نهایی بر اساس ضریب مصرف اقلام و خوراک دام و قیمت تمام شده خرید نهاده برای تولید کننده، تعیین می‌شود.
همچنین در صورت ضرورت به قیمت گذاری کالا‌هایی مانند برنج وارداتی یا برنج تولید داخل که دارای تنوع کالا و کیفیت هستند، تعیین قیمت باید به صورت حداکثر قیمت قابل انتظار صورت گیرد تا سایر برند‌های تجاری زیر سقف قیمت، رقابت و تعیین قیمت کنند.


منبع:ایمنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.