دبیر «هشتمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان» گفت: شهر امیریه و روستای مهماندوست این شهرستان با برگزاری برنامه‌های متنوع، جزو میزبانان این دوره از جشنواره پسته دامغان قرار گرفتند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،رضا زارع زاده دبیر «هشتمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان» گفت: هدف از برگزاری جشنواره پسته در این ۲ منطقه، گسترش جشنواره به خارج از شهر دامغان و برگزاری آن در روستا‌ها و محلات مختلف شهرستان است.

او ادامه داد: با پیشنهاد ستاد هشتمین جشنواره ملی پسته و اعلام آمادگی شهرداری و شورای اسلامی شهر امیریه و دهیار و شورای اسلامی روستای مهماندوست، برنامه‌های مختلف در راستای برگزاری جشنواره ملی پسته دامغان اجرا می‌شود.

زارع زاده بیان کرد: آموزش به باغداران، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری، اجرای برنامه‌های متنوع و شاد و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، در این ۲منطقه در دستور کار قرار دارد.

او خاطرنشان کرد: امیدواریم در دوره‌های بعدی جشنواره با بهبود شرایط ناشی از کرونا بتوانیم از ظرفیت دیگر شهر‌ها و روستا‌های شهرستان با هدف گسترش و معرفی بهتر جشنواره به مردم دامغان استفاده کنیم.

زارع زاده اظهار داشت: جشنواره پسته در روستای مهماندوست با حضور اهالی و در شهر امیریه در محل مزرعه مبارک آباد در روز ۲۶ آبان ماه برگزار می‌شود.

دبیر هشتمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان تصریح کرد: جشنواره پسته امسال با توجه به شرایط ناشی از کرونا و ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و جلوگیری از تجمع‌ها در تاریخ ۲۷ و ۲۸ آبان ماه به صورت نیمه‌مجازی و به میزبانی سالن همایش‌های دانشگاه دامغان برگزار می‌شود.

شهرستان دامغان دارای بیش از ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که نزدیک به ۴۰ درصد از آن به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است. حدود ٨۰ درصد باغ‌های پسته تولیدی استان سمنان در دامغان قرار دارد و شاه پسند، اکبری، کله قوچی، احمد آقایی و عباسعلی، مهمترین ارقام پسته این شهرستان است.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.