استاندار اصفهان گفت: برای افزایش روی آوری شهروندان به مطالعه، استان اصفهان نیازمند تشکیل ستاد ویژه کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان امروز در جلسه با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در محل استانداری اصفهان گفت: تشکیل ستاد ویژه کتاب و کتابخوانی باید بتواند برای افزایش سرانه مطالعه و بهره‌گیری از کتاب و کتابخانه‌ها در سطح استان برنامه‌ریزی کند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: الگوسازی برای مطالعه و بهره‌گیری از کتاب و کتابخانه مقوله دیگری است که باید برای کودکان و نوجوانان مدنظر قرار گیرد.

همچنین در این جلسه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا حضور مردم در کتابخانه‌ها به‌شدت کم شد اظهار داشت: بااین‌حال ۲۷ جشنواره و ۲۲ هزار برنامه در فضای مجازی و به‌طور تقریبی نصف آنچه در سطح کشور برگزار شد برگزار کردیم.

امیر هلاکویی بابیان اینکه ۱۰ هزار برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کشور در حال برگزاری است اضافه کرد: ۸۰۰ برنامه به استان اصفهان اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه هدف از این برنامه‌ها انگیزه بخشی است اظهار داشت: پس‌ازآن ایجاد کتابخانه‌ها اهمیت دارد و بر همین اساس احداث در شهر‌های فاقد کتابخانه در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان اظهار داشت: ۲۰ درصد کتابخانه‌های کشور در استان قرار دارد، اما بااین‌حال ۲۲ شهر استان کتابخانه ندارد، بر همین مبنا امسال چند طرح احداث کتابخانه در دست اجرا داریم که پیشرفت فیزیکی آن‌ها حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد است.

هلاکویی تصریح کرد: طرح نذر کتاب از سال ۹۸ تاکنون در استان اصفهان توانست ۵۰۰ هزار جلد کتاب را از نیکوکاران و ناشران در اختیار کتابخانه‌ها و مردم قرار دهد که اقدام مناسب و مفیدی بود.

استان اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت و ۳۲۰ کتابخانه، بیشترین تعداد کتابخانه را در کشور دارد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.