رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: : وقتی توان تولید وجود دارد و می‌توانیم کامیون نو تحویل دهیم، چرا باید کامیون دست دوم وارد کنیم؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس در حاشیه بازدید از یکی خودروسازهای کشور گفت: توان خوبی در ساخت کامیون‌های کشنده وجود دارد.

او بیان کرد: باید قرارداد تضمین خرید با شرکت های خودروساز بسته شود؛ چرا که می توان استاندارد‌ها را به حد قابل قبولی رساند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: در دولت قبل وزارت راه اصرار به ترخیص کامیون‌های دست دوم داشت، اما مخالفت کرده بودیم. وزارت راه می‌گوید قصد دارد ناوگان حمل و نقل را نوسازی کند، اگر قصد نوسازی ناوگان است می‌توان از ظرفیت داخل استفاده کرد و با شرکت‌های داخلی قرار داد ۵ ساله بست.

این مقام مسئول گفت: اگر توان ساخت داخل وجود نداشت، می‌گفتیم دست دوم وارد کنید، اما وقتی این توان وجود دارد و می‌توانیم کامیون نو تحویل دهیم چرا باید دست دوم وارد کنیم؟

تالار پشتی  بیان کرد: بنگاه اقتصادی قواعد خاص خود را دارد. اگر دولت دست از تصدی گری بردارد و این بنگاه‌ها را آزاد بگذارد و حمایت کند، این مجموعه پاسخگوی بخش اعظمی از نیاز‌های کشور است.

این مقام مسئول گفت: اکنون محصولات متعددی تولید شده و آنچه مردم نیاز دارند، باید با قیمت مناسب به دست مردم برسد. تبلیغ این کار به عهده خود شرکت تولید کننده است و قیمت باید طوری باشد که مردم توان خرید داشته باشند. با سیستم بانکی می‌توانند هماهنگ شود و به صورت قسطی کالای خود را بفروشند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: شرکت‌های دانش بنیان هر قطعه‌ای که بنگاه تولیدی نیاز داشته باشد، می‌توانند بسازند.

او بیان کرد: اکنون در دولت جدید این توقع را داریم، انقلابی پیش برویم و خدمات انقلابی ارائه دهیم.

تالار پشتی گفت: در بحث اصلاح قیمت خودرو، در بحث تولید وقتی هزینه تمام شده‌ای داریم، چطور می‌توان کمتر بفروشیم؟. نمی‌شود کالایی قیمت تمام شده ۱۰ تومان داشته باشد و بگوییم آن را ۷ تومان بفروشیم.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: وقتی تولیدات قیمت تمام شده دارد، اگر می‌خواهیم از مردم حمایت کنیم، در تحریک‌بازار شرایطی بگذاریم و با شرایط بفروشیم که مردم بتوانند به آن‌ دسترسی داشته باشند.

او در پایان بیان کرد: قیمت یک خودروی سنگین وارداتی بالاست، در حالی که نمونه داخلی آن ارزان تر است و اگر دولت از آنها حمایت کند بهتر از کالای وارداتی می توانیم آن ها را بفروشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۱:۱۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
کیفیت دست دوم خارجی از ماشین های نو ایرانی با کیفیت تر و استاندارد بالایی برخوردار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
فعلا که دنا پلاس بیست هزار دلاری به مردم میدید که با قیمت یه کرولا ژاپنی برابره مقایسه با خودتون
-
دادرس
۲۱:۱۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
کامیون های فول امکانات خارجی را به تولیدات داخلی مقایسه میکنی اصلا همخوانی ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
میدانی چرا چون الا ماشا ا






دلال و سوداگران زیادی داریم و ثروت نفت را داریم نفتی که متعلق نسل آینده هم هست را میدیم تا یک سری متمول متمول تر بشن عوضش اینجا نان رو از سفره کارگر و زن و بچش میگیریم و چرخ یک کار تولیدی رو به زمین میزدیم و تورم بالا و رکود و قدرت پول ملی ضعیف درست میکنیم ! بلایی از مدیریت که تاکنون در این دهه کم بسرمان نیامده و نخواهد آمد مگر از گذشته مان کمی درس و عبرت بگیریم
آخرین اخبار