آیت الله صافی گلپایگانی گفت:با احیای آثار مرحوم علامه جعفری(ره) شخصیت ارزشمند او را زنده نگهدارید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله  صافی گلپایگانی در دیدار علی جعفری، مسئول مؤسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری (ره) که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد،با طلب رحمت و رضوان الهی برای علامه شیخ محمّد تقی جعفری (ره )گفت:سابقه رفاقت بنده با آن مرحوم به نجف اشرف و درس مرحوم آیت الله آقای شیخ محمدکاظم شیرازی رضوان الله تعالی علیه بر می‌گردد. البته بعدها در ایران هم این ارتباط حفظ شد و بار‌ها ایشان به منزل ما آمده بودند و حقیر نیز ایشان را ملاقات کرده بودم.

او  در ادامه با نقل برخی از فضایل اخلاقی مرحوم علامه جعفری (ره)افزود:مرحوم علامه اهل حقیقت بود و مقامشان از آنچه تصور می‌شود بالاتر است و امثال آن مرحوم جایگزین ندارند. ان شاء الله با احیای آثار علامه، این شخصیت ارزشمند را زنده نگهدارید.

این مرجع تقلید در ادامه با نقل خاطره‌ای از آن مرحوم ادامه داد:یادم هست وقتی که ایشان شرح و نقد مثنوی را می‌نوشتند به ایشان پیشنهاد دادم که نهج البلاغه را شرح دهند و آن مرحوم، این شرح ارزشمند را که اکنون به همت شما و همکارانتان با این شکل خوب و زیبا چاپ شده است، نوشتند. احیای آثار ایشان مخصوصاً کتاب‌هایی مثل شرح نهج البلاغه‌شان بسیار سودمند و مفید است.

 آیت الله صافی گلپایگانی در پایان با تجلیل مجدد از شخصیت علامه جعفری (ره) گفت:از خداوند متعال رحمت و رضوان برای ایشان مسئلت دارم و امیدوارم توفیقات شما و همکارانتان در احیای آثار آن مرحوم روز به روز بیشتر شود و همه تحت عنایات و توجهات حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف باشید.

در این دیدار علی جعفری، فرزند  علامه جعفری (ره )و مسئول مؤسسه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز و برنامه بیست و سومین سالگرد ارتحال آن مرحوم ارائه کرد.

مدیر مؤسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری( ره)گفت: مرحوم علامه جعفری به آیت الله صافی گلپایگانی ارادت داشت و بار‌ها همگان را به مطالعه آثار ایشان مخصوصاً کتاب «منتخب الأثر» و «پرتوی از عظمت امام حسین علیه السلام» توصیه می‌کرد.

او در ادامه مجموعه آثار سیزده جلدی و نیز ویراست جدید تفسیر نهج البلاغه را به این مرجع تقلید اهدا کرد.

مرحوم علامه جعفری اهل حقیقت بودند

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار